کد خبر: ۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
نکته فنی 16 اسفند ماه "خودروکار"

آیا فرمان خودرویتان گیج می زند؟ (قسمت ششم)

رانندگی با یک خودروی سالم لذت‌بخش‌تر از رانندگی با خودرویی است که وجود معایبی در آن موجب برهم زدن آسایش و امنیت راننده آن می‌شود.مهم‌ترین عضوی که در راندن یک خودرو بیشترین احساس آسایش و لذت را به راننده منتقل می‌کند، فرمان خودرو است و از این رو شناخت معایب احتمالی و رفع آن حائز اهمیت است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در چند گزارش قصد داریم به بررسی معایب احتمالی در سیستم فرمان خودروها بپردازیم که در بخش ششم دلایل لرزش چرخ جلو در سرعت های آهسته را بررسی کرده ایم.


1- نامساوی بودن یا کم بودن فشار باد تایرها

رفع علت: تنظیم فشار باد تایرها


2- لقی اهرم بندی

رفع علت: تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده


3- لقی کینگ پین

رفع علت: تعویض قطعات خورد شده


4- لقی دو دنده فرمان

رفع علت: تنظیم مجدد – تعویض قطعات خورد شده


5- قابلیت ارتجاع زیاد فنرهای جلو

رفع علت: تعویض – محکم کردن اتصالات


6- درست نبودن کمبر یا نامساوی بودن ان

رفع علت: تنظیم مجدد


7- نامنظم بودن شیار تایر

رفع علت: تعویض تایر فرسوده



شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار