این خودروسازی اعلام کرد 10.5 میلیون خودرو در 2021 بفروش رسانده که شامل خودروسازیهای دایهاتسو و هینو هم میشود.
فولکسواگن آلمان 8.9 میلیون خودرو در همین دوره به فروش رساند یعنی 5 درصد کمتر از 2020 و پایینترین رقم طی دهساله گذشته.
کمبود ریزتراشهها طی همهگیری کرونا زنجیرههای عرضه را مختل کرده و رقابت برای بدست آوردن قطعات اساسی در میان سازندگان وسایل الکترونیکی را بالا بردهاست. بنابراین خودروسازان مجبور شدهاند تولید خود را پایین بیاورند.
البته این شرکت ژاپنی بیشاز سایر خودروسازان از پس این بحران برآمده چون ژاپن، مقر این شرکت و بخشهایی از آسیا کمتر از اروپا تحت تاثیر قرار گرفتهاند .
تویوتا اعلام کرده احتمالاً نمیتواند به هدف تولید 9 میلیون خودرو در سال تجاری که در 31 مارس پایان مییابد، برسد و دلیل آن اختلالهای مرتبط با همهگیری کرونا خواهد بود.