کد خبر: ۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده و بدون سود اقتصادی است

هاشمی گفت: متاسفانه ۷۲ درصد از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و فعالیتشان هم سود اقتصادی ندارد.
به گزارش خودروکار، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه ۷۲ درصد از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و فعالیتشان هم سود اقتصادی ندارد و باعث آلودگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: ما در بخش مترو، مشکلات و نواقصی داشتیم و تلاش ما این بود که همه آنها رفع شوند، در شرایط کرونا سرعت فاصله حرکت قطارها افزایش پیدا کرد و طبق آمار اخیر، ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کنند.

هاشمی افزود: در این شرایط کرونایی، اعزام قطارهای ما ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد و همچنین ما تعمیرات ۳۱ رام قطار را هم در دستور کار خودمان قرار دادیم.

هاشمی گفت: اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان، ساخت خیابان کامل، برنامه‌ریزی جهت اجرای مسیر اتوبوس برقی در خیابان جمهوری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه کیفی خطوط مترو شامل تکمیل دسترسی‌ها، تکمیل هواکش‌ها، تکمیل پست‌های برق، تکمیل راه‌های دسترسی از طریق نصب پله‌برقی و آسانسور و اورهال ناوگان مترو، خرید مستقیم اتوبوس توسط شهرداری، بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این دوره مدیریت شهری انجام‌شده است.

هاشمی با اشاره به قیمت بلیت، گفت: در تمام دنیا قیمت واقعی بلیت را دریافت می کنند اما ما هنوز نتوانستیم یک سوم سهم دولت را از آنها بگیریم، دولت اقدامات لازم را انجام نداد و حتی سهم خود را هم پرداخت نکرد.

وی یادآور شد: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از 5 دقیقه به 3.5 دقیقه، در خط 2 از 5 دقیقه به 3 دقیقه، در خط 3 از 10 دقیقه به 6 دقیقه،‌ در خط 4 از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط 5 هم از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط 6 از 25 دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار