به گزارش خودروکار، محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی از محل واردات کامیونهای با عمر سه سال اظهار کرد: این پروژه به نتیجه رسیده است، بسیار تلاش کردیم و با وجود مزاحمتهایی که عدهای بدون منطق ایجاد کرده بودند، سری اول کامیونها برای ترخیص و شمارهگذاری در حال آمادهسازی است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سری اول این پروژه 1250 دستگاه کامیون است، افزود: این کامیونها به روزترین کامیونهای ناوگان جادهای است که امیدواریم به کاهش سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی جادهها و تسریع در حمل کالای جادهای کمک کند.
55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم
وی اظهار کرد: 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم که در راستای ارتقای کیفیت بهرهوری، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سیر، باید نوسازی شوند.
نوسازی ناوگان کامیونی همت خودروسازهای داخلی را میطلبد
اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر، با کارخانجات سازنده داخلی هم قرارداد منعقد شده است تا کامیونهای مناسب و مطلوب جادهها و رانندههای ایران را تولید و عرضه کنند؛ قطعاً اگر کارخانجات داخلی همت کنند، نوسازی ناوگان باری جادهای با تولیدات داخل به سرعت محقق میشود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با این راندمانی که کارخانجات سازنده کامیون در کشور دارند، در چند سال اخیر کمکاری در این حوزه مشاهده کردهایم.
کامیون داخلی هنوز تحویل نشده است
وی درباره تأمین کامیونها از محل سازندگان داخلی، اظهار کرد: هنوز سازندگان داخلی کامیونی به ما تحویل ندادهاند.
هدفگذاری نوسازی 55 هزار دستگاه کامیون حداکثر در 5 سال
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم تحول صنایع خودروساز آن گونه که به ما وعده دادهاند، محقق شود تا با راندمانی بالا در یک برنامه حداکثر پنج ساله و با نگاه مطلوب 3 ساله، 55 هزار دستگاه ناوگان کامیونی فرسوده را با ترکیبی از کامیونهای تولید داخل و کامیونهای وارداتی با عمر سه سال نوسازی کنیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/