کد خبر: ۴۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
امضای تفاهم‌نامه همكاري بين پژوهشگاه ارتباطات و مرکز تحقيقات سايپا؛

تولید اولين خودروی هوشمندِ کشور در سایپا با مشاركت پژوهشگاه وزارت ارتباطات

تفاهم‌نامه همكاری فی‌مابين پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، امضاء شد.
به گزارش خودروکار،در راستای ابلاغ سياست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده مناسب تر از توانمندی‌های داخلی، پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا تفاهم نامه‌ای امضاء كردند كه در پی آن قرار است دو مجموعه ياد شده در توليد اولين خودروی هوشمند در كشور؛ طراحی و توليد حسگرها و رادار در چارچوب سيستم دستيار راننده خودرو و خودران؛ توسعه قابليت های خودروهای متصل و ارايه بسترهای رايانش ابری؛ طراحی و توليد نمونه قطعات با فناوری پيشرفته الكترونيكی مورد نياز در خودرو و درنهايت بهره برداری از آزمايشگاه طرفين به منظور تكميل فرآيند توسعه محصول همکاری داشته باشند.

گفتني است، مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا مجموعه اي تحقيقاتی-صنعتي و يكی از بزرگترين مراكز تحقيق و توسعه خودروسازی كشور است. اين مجموعه توانمندی كافی و مناسب در حوزه طراحی، توسعه و تكوين خودرو دارد. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نيز مجموعه ای راهبردی و با زيرساخت های پيشرفته است كه در راستای خودكفايی توسعه دانش فنی ارتباطی و اطلاعاتی فعاليت می كند.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار