به گزارش خودروکار، هنگامی که در گوگل کلمه ای را جست و جو می کنید بر اساس میلیون ها جست و جوی قبلی، امکانی فراهم شده که به آن اتوکامپلیت autocomplete می گویند و به جست و جو کننده پیشنهادهایی می دهد که مجبور نباشد تمام کلمه یا عبارت را تایپ کند و از قضا الگوریتم های پیچیده ای در کار هستند که بر اساس پرسش های خود کاربران، مهمترین و رایج ترین جست و جوها را پیشنهاد می کند. اما حالا همین اتوکامپلیت برای بعضی از برندها آبرو باقی نگذاشته است.
به بیان دیگر اینترنت در خیلی از موارد در پاسخ به پرسش های کاربر مفید هستند و در برخی موارد می تواند ناخوشایند و عجیب باشد.
برای مثال وقتی از گوگل در مورد جیپ رانگلر می پرسید، پیشنهادهای اتوکامپلیت گوگل به زبان انگلیسی [نقل به مضمون] از این قرار هستند:
چرا جیپ رانگلر من می لرزد
چرا جیپ رانگلر من در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به شدت می لرزد
چرا جیپ رانگلر من موقعی که توقف می کنم خاموش می کند
چرا جیپ رانگلر من موقع عبور از مانع تکان شدید می دهد
چرا جیپ رانگلر من نشت آب دارد
چرا جیپ رانگلر من تلوتلو می خورد
چرا جیپ رانگلر من بوی بنزین می دهد
چرا جیپ رانگلر من به راست می کشد
و از این قبیل پیشنهادها که نشان می دهد مردم در مورد این خودرو چه سؤالاتی دارند. فکر نکنید اگر ب ام و می خرید دیگر یک خودروی بی نقص خریده اید و شما را به دردسر نمی اندازد. همه خودروها با همه برندها ممکن است معایبی داشته باشند.
برای مثال وقتی ب ام و در در گوگل [به زبان انگلیسی] جست و جو می کنید پیشنهادهای گوگل [نقل به مضمون] موارد زیر است:
چرا ب ام و من می لرزاند
چرا ب ام و بویی مثل بنزین می دهد
چرا ب ام و من سه بار صدای بیپ میدهد
چرا ب ام و من خطای عیب در سیستم انتقال قدرت می دهد
چرا ب ام و من موقع روشن شدن می لرزاند
چرا ب ام و من موقع ترمز می لرزد
چرا رادیوی ب ام و من خاموش نمی شود
چرا ب ام و من بیش از حد داغ می شود
هر چند این پیشنهادها نشان می دهد که مردم در حالت عادی با چه مواردی رو به رو هستند ولی آزمایش جالبی است که می توان در گوگل انجام داد و از گوگل پرسید چرا [نام برند] من why does my [car] ببینید به طور طبیعی دارندگان برندی مثل شما تا به حال با چه مواردی رو به رو بوده اند.
برای مثال خیلی از دارندگان ب ام و می پرسند چرا خودروی آنها بوی مداد رنگی می دهد و جالب این است که پورشه هم همین بو را دارد.
برای مثال یکی از پیشنهادهای گوگل در مورد میتسوبیشی این است که چرا فلان مدل دیگر از خط تولید خارج شده و دیگر به بازار عرضه نمی شود.
البته گاهی هم به پیشنهادهای عجیبی برمی خورید که به نوعی تعریف و تمجید هم به حساب می آید برای مثال در جست و جوی برند هوندا این سؤال [نقل به مضمون] به چشم می خورد: چرا هوندا مدل اس 2000 این قدر خوب است! Why is the Honda S2000 so good? وقتی هوندا را سرچ می کنید این یکی از پیشنهادهای اتوکامپلیت گوگل است!
چند مثال دیگر هم موارد جالب زیر است:
چرا مینی کوپر من صدای تیک تیک می دهد
چرا [سوباروی] دبیلو آر ایکس من روغن سوزی دارد
چرا فولکس گلف من روشن نمی شود
چرا جیپ پاتریوت من هنگام شتاب گیری ریپ میزند
چرا پورشه باکستر من دود می دهد
البته برخی از برندها یا محصولات جان سالم به در می برند و خیلی هم آبروبر نیستند برای مثال خودروی فولکس 411 در پیشنهادهای اتوکامپلیت گوگل فقط عبارت «برای فروش» را پیشنهاد می دهد.
گاهی اوقات باید نام محصول از برند را کامل بنویسید چون ممکن است نام یک محصول در برندها مختلف تکرار شده باشد.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/