چرا میزان فروش "موتورهای برقی" در ایران به شدت پایین است؟
رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت با بیان اینکه متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از موتورهای برقی در کشورمان جا نیفتاده است، گفت: در حال حاضر یک موتورفروش ممکن است 100 دستگاه موتور انژکتوری و 4 موتور برقی در فروشگاه خود داشته باشد، شاید اکثر موتورهای معمولی آن به فروش برسد اما از 4 موتور برقی یکی از آنها فروخته میشود.
به گزارش خودروکار، منصوری خادم درباره وضعیت توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی اظهار کرد: باتری یکی، از مهمترین قطعات موتورسیکلت های برقی است و زمانی که میخواهیم چنین وسیلهای بین مردم جا بیفتد باید به فکر این موارد هم باشیم.
وی با بیان اینکه موتورسیکلت های برقی نیازمند ایستگاه شارژ برق هستند، ادامه داد: باید خدمات پس از فروش این موتورها مدنظر قرار گیرد، دولت هم به این حوزه ورود کند و یارانهای درنظر بگیرد که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت تصریح کرد: در انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت افرادی با تجربه 20 تا 40 ساله حضور دارند که بارها خواستهایم مسئولان مربوطه از نظرات و راهنمایی آنها بهرهمند شود؛ وقتی در تصمیمگیری ها به چنین افراد و انجمنی توجه نشود، وضعیت فعلی حاصل میشود.
منصوری خادم خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از موتورهای برقی جا نیفتاده و خدمات پس از فروش آن به گونهای نیست که مردم گرفتار نشوند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به تازگی یک کارخانه تولید باتری برقی در کشور راهاندازی شده است، گفت: برخی کشورها پیش از ارائه محصول خود، ابتدا وضعیت خدمات پس از فروش در کشورِ مدنظر را بررسی میکنند تا در صورت تأمین نبودن این امکانات برندشان خدشهدار نشود؛ در کشورما سالهاست درباره موتورهای برقی و باتری آن صحبت میشود اما اقدام موثری انجام نشده است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/