کد خبر: ۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
خودروکار بررسی می‌کند؛

معنای نام برندهای مشهور دنیای خودرو چیست؟ (بخش دوم)

آیا درباره ی وجه تسمیه ی برند های دنیای خودرو اطلاعاتی دارید؟ در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم که بخش اول آن را در در هفته ای که گذشت منتشر کردیم و حالا در ادامه بخش دوم آن را می خوانید.


1.    بی ام و (BMW):  مخفف عبارت Bayerische Motor Werke و به معنای صنایع خودرو سازی باوارایی است.


 
2.    ساب (SAAB): نام کمپانی  ساب مخفف عبارت Svenska Aeroplan AktieBolage و به معنای  شرکت هواپیمایی سوئدی است. این کمپانی سوئدی ابتدا به عنوان  شرکت صنایع دفاعی احداث شده بود.
 


3.    آلفا رومئو (Alfa Romeo):  شرکت اتوموبیل سازی لومباردیا در سال 1910 میلادی با نام A.L.F.A (Lombarda Fabbrica Automobili Anonima) تاسیس گردید و نام این کمپانی پس از ادغام با کمپانی (Nicola romero) ، به (alfa romero) تکوین یافت.

 

4.    فیات (FIAT): فیات مخفف عبارت Fabbrica Italiana Automobili Torino و به معنای کارخانه ی خودروسازی ایتالیایی شهر تورین است.



5.    تسلا (Tesla):  نام این کمپانی امریکایی سازنده ی خودرو های الکتریکی اسپورت ، برگرفته از نام مخترع معروف نیکولا تسلا است.
 


6.    ولوو (Volvo):  نام  این کمپانی خودرو ساز سوئدی ، به معنی  «می‌غلتم» است و از فعل volvere لاتین گرفته شده‌است.
 


7.    سئات (SEAT):  سئات (SEAT) سرواژه‌ای از عبارت اسپانیایی «Sociedad Española de Automóviles de Turismo» به معنی «انجمن اسپانیایی خودروهای گردشگری» است. این کمپانی اسپانیایی هم اکنون  تحت مالکیت کامل کمپانی  فولکس واگن قرار دارد.

 

8.    نیسان (Nissan): در سال 1934 میلادی، دو کمپانی Jidosha-seizo و Nihon sangya با ملحق شدن به هم، کمپانی ای به نام  نیسان را  تاسیس کردند که  مخفف اسم نیهون سانگیو است.
 


9.    اینفینیتی (infiniti) : شرکت خودروسازی  ژاپنی است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت  نیسان، وظیفه تولید خودروهای لوکس این شرکت را بر عهده دارد. نام آن نیز به معنی «برکران و نامتناهی» است.
 


10.    فورد (Ford):  نام مؤسسش «هنری فورد» بر آن نهاده شده است.
 


11.    اوپل (Opel):  نام این کمپانی خودروساز آلمانی نیز از نام بنیانگذارش برگرفته شده است.
 


12.    هوندا (Honda):  برگرفته از نام مؤسس خود «سوییشیرو هوندا» است.


 
13.    اکیورا (Acura): این کمپانی، تولیدکننده خودروهای لوکس شرکت هوندا  و رقیب اول شرکت‌هایی همانند لکسوس٬ اینفینیتی و ب ام و در تولید خودروهای لوکس است. شکل کامل نام این کمپانی به صورت Accurate و به معنای « دقیق و عاری از اشتباه» است.


 
14.    پورشه (Porsche) : محصولات این کمپانی با الگو برداری از مدل معروف لاک پشتی شرکت فولکس واگن طرح ریزی گردیده است. این کمپانی توسط مهندس «فردیناند پرشه» و پسرش «فری پورشه» بنا نهاده شده است.


 
15.    جگوار (Jaguar) : شرکت خودرو ساز انگلیسی که اسمش نشأت گرفته از نوعی یوزپلنگ وحشی است که در جنوب امریکا زندگی می کند. در ابتدا این کمپانی SS Jaguar بود ولی بعد از جنگ جهانی دوم SS از نام این کمپانی حذف شد.
 




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار