وی با اشاره به اینکه قبلاً ۸۲ و نیم درصد هزینه خرید اتوبوسها را دولت و ۱۷ و نیم درصد را نیز شهرداریها پرداخت میکردند اما مدتی است که به این شکل عمل نمیشود، اظهار کرد: اگر خودروهای شخصی به اندازه کافی سالم نباشند، آلودگی تولید میکنند و این آلودگی در شرایط موجود در افزایش تلفات ناشی از کرونا مؤثر است.
شهیدزاده با بیان اینکه سال گذشته تنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند و انبوه خودروهایی که معاینه فنی خود را از این مراکز نگرفتند، احتمالاً به مراکزی در خارج از تهران مراجعه کردهاند که شرایط سهلگیرانهای دارند، تصریح کرد: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که سال گذشته به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند، کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند.
براساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ شهیدزاده با تأکید بر اینکه در حالی کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که ۹۰ درصد خودروهای تهران انژکتوری هستند و قاعدتاً همه آنها باید بتوانند معاینه فنی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: وقتی انبوه خودروهای تهران موفق به اخذ معاینه فنی نمیشوند، این به معنای آن است که سیستم پالایش آنها درست کار نمیکند و آلودگی وارد شهر میکنند.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/