کد خبر: ۴۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

۶۰ واحد قطعه‌ساز استان سمنان برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی کردند

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۶۰ واحد قطعه‌ساز در استان فعالیت دارند که برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.
به گزارش خودروکار، علی تشنه دل در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی استان سمنان افزود: ۱۳۰ محصول و یک هزار نوع قطعه خودرو دارای شماره فنی در استان توسط واحدهای قطعه‌ساز تولید می شود. رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد ۲۵ واحد قطعه ساز به طور مستقیم با شرکتهای خودروسازی قرارداد منعقد کرده‌اند ، گفت: کمبود نقدینگی ناشی از پرداخت‌نشدن به موقع مطالبات از سوی خودرو سازان مهمترین مشکل در واحدهای قطعه‌ساز استان است.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه خودروسازی و قطعات خودرو و صنایع وابسته از ظرفیت های خوبی برخوردار است و ۴ واحد تولیدی خودروساز در این استان فعالیت می کنند که عقاب افشان ، اتومبیل‌سازی فردا ، تیراژه دیزل و یاوران خودرو شرق هستند.

تشنه دل خاطرنشان کرد: این واحدهای خودروساز ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۰۸ هزار دستگاه خودروی سواری ، اتوبوس ، مینی‌بوس و کامیون را دارند و بیش از ۱۲۰۰ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.



منبع: ایرنا

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار