کد خبر: ۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
خودروکار گزارش می دهد

مشارکت تاریخی جنرال موتورز و هوندا برای تولید خودروهای هیدروژنی! +تصاویر

جنرال موتورز و هوندا، این دو کمپانی بزرگ خودروساز ، برای سرمایه گذاری بر روی ایجاد نام تجاری جدید در زمینه ی تولید خودرو های هیدروژنی به توافق رسیدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خبر ها از توافق آینده نگرانه ی دو غول صنعت خودروسازی دنیا یعنی جنرال موتورز و هوندا برای سرمایه گذاری های کلان مشترک بر روی بخش تولید خودرو های هیدروژنی حکایت دارد.


کمپانی هوندا که علاوه بر تولید خودرو های دارای احتراق داخلی ، بر روی تولید پیشرانه های دارای سوخت هیدروژنی نیز تمرکز کرده است ، با عملی شدن توافق با کمپانی جنرال موتورز‌ در این زمینه  به برداشتن گام های محکم تر در این زمینه ادامه خواهد داد و زین پس شاهد سرمایه گذاری های جدی و مشترک این دو کمپانی بر روی تولید خودرو های الکتریکی و هیدروژنی خواهیم بود.


در پایان دیدار مدیران این دو کمپانی و در نتیجه ی امضای قرارداد میان آنها، قرار بر این شد که از سوی هر دو طرف مشارکت کننده در این طرح، سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری جهت احدات شرکتی تحت نام « Fuel Cell System Manufacturing» در ایالات متحده صورت بگیرد.



این در حالی است که حتی ماه گذشته نیز شاهد توافق و همکاری میان هوندا و هیوندای در زمینه ی توسعه و تحیقیق خودرو های دارای سوخت هیدروژنی بودیم.


در حال حاضر از خودروهای هیدروژنی کمپانی ژاپنی هوندا ، می توان به  هوندا  کلاریتی(Clarity) که با یک بار سوخت گیری هیدروژنی قادر به پیمودن مسیری 589 کیلومتری است، اشاره کرد.



از مدل های هیدروژنی کمپانی ژنرال موتورز که برگ برنده ی این کمپانی در این زمینه به حساب می آید نیز بایستی به مدل Chevrolet Colorado ZH2 که با همکاری مرکز توسعه و تحقیقات خودرو ارتش امریکا  ساخته شده است، اشاره کرد.



مترجم خودروکار:  فاضل سوری
منبع : otohaber.com.tr

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار