به گزارش خودروکار، خودروسازی ب ام و در استراتژی جدید خود، تصاحب بازار خودروهای الکتریکی را هدف گذاری کرده و قرار است بخش زیادی از محصولات جدید این شرکت را خودروهای الکتریکی تشکیل دهند. طبق اعلام این شرکت قرار است تا افق زمانی ۲۰۳۰ حدود هفت میلیون خودروی الکتریکی توسط این شرکت تولید شود. اولیور زیپسه- مدیرعامل جدید ب ام و هدف از این کار را تبدیل ب ام و به رهبر بازار خودروهای الکتریکی، عمل به تعهدات محیط زیستی و ایجاد مزیت رقابتی مقابل برندهایی نظیر بنز، تسلا، جگوار و لکسوس عنوان کرده است.
تاکنون ب ام و بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی به فروش رسانده است اما این شرکت انتظار دارد میزان فروش خودروهای الکتریکی خود را در کوتاه مدت به یک میلیون دستگاه برساند. تمامی خودروهای سری i، سری پنج و سری هفت در برنامه این شرکت برای الکتریکی شدن هستند.
طبق اعلام سایت اتوکار، خودروهای تولیدی جدید به صورت هیبریدی عرضه خواهند شد اما به تدریج از سهم خودروهای بنزینی کاسته خواهد شد. قرار است به زودی کار عرضه نمونه های اولیه تولیدی در بازار چین آغاز شود.
در حال حاضر خودروهای سری پنج به دو صورت دیزلی و بنزینی عرضه می شوند.
اولیور زیپسه- مدیرعامل ب ام و در همین رابطه گفت: به عنوان یک شرکت خودرویی پیشتاز، هدف ما این است که در مسیر توسعه پایدار و استراتژیک خود گام برداریم. ما این مسیر استراتژیک را در سطوح مختلف، از بخش های مدیریتی گرفته تا تولید و تحقیق و توسعه پیاده سازی می کنیم.
به گفته ب ام و، هدف از تغییرات جدید در تولید خودروهای هیبریدی، افزایش بهره وری و بهبود وضعیت زنجیره ارزش در این شرکت در کنار عمل به تعهدات محیط زیستی است و شرکت پس از عرضه این خودرو با همکاری مراکز تحقیقاتی، میزان اثربخشی این تغییر رویکرد در تحقق هدف کاهش گازهای گلخانه ای را بررسی خواهد کرد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/