بوش بزرگترین قطعه سازی دنیا است که تمرکز خود را از سخت افزار به نرم افزار تغییر داده، به ویژه که خود شاهد دگردیسی صنعت خودرو و نیاز به خدمات دیجیتال با افزایش روزافزون نیاز به تجارت الکترونیک و صنعت infotainment (صوتی، تصویری، اینترنتی و موبایلی روی داشبورد) است. پیشتاز و پیشاهنگ این دگردیسی خودروسازی تسلای آمریکا بوده است.
از اوایل سال 2021، شرکت بوش در 20 کشور دنیا، 17,000 پرسنل خود را از بخش های الکترونیک، شاسی و قوای محرکه در بخش مالتی مدیای خود ادغام خواهد کرد.
هارالد کروئگر Harald Kroeger عضو جدید هیئت مدیره و از مدیران ارشد سابق مرسدس بنز که روزگاری از اعضای هیئت مدیره تسلا هم بوده می گوید: «تأمین نرم افزار از یک منبع واحد، پاسخی است که قطعه ساز باید به بزرگترین چالش پیش روی خود بدهد و خود را با دیجیتالی شدن خودروها وفق دهد».
بوش هم مثل تسلا، فولکس واگن، جنرال موتورز و تأمین کنندگانی مثل Aptiv PLC به سمت معماری واحد دیجیتالی خودرو گام برداشته است. تسلا این گام را از 5 سال پیش آغاز کرده است. در این گام، یک سیستم یکپارچه روی تمام تراشه ها و پردازشگرهای خودرویی نظارت دارد و همه حسگرها، دوربین ها و واحدهای کنترلی توسط این سیستم کنترل و نظارت می شوند. این سیستم در خودرو از راه دور و به وسیله شبکه های خودروساز قابلیت روزآمدی و بهبود مستمر دارند. ضمن آن که خودروهای نسل آینده به سیستم های خودران مجهز هستند که بخش مهم و زیادی از کارکردهای خودرو را به صورت اتومات درآورده است.
شرکت قطعه سازی بوش برای انواعی از خودروسازان دنیا از جمله تسلا و دایملر قطعه و مجموعه خودرو تأمین می کند.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/