کد خبر: ۳۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی بنزینی به دوگانه سوز

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در فاز جدید گازسوز کردن خودروها، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تبدیل می‌شوند.
به گزارش خودروکار، حمید قاسمی ده چشمه گفت: طرح گازسوز کردن خودرو‌ها در فاز اول تنها مشمول وانت‌ها و تاکسی‌ها می‌شود و در فاز‌های بعدی امکان ثبت نام برای تاکسی‌های اینترنتی هم فراهم می‌شود.

او ادامه داد: خوشبختانه خودروسازان هم از موضوع گازسوز کردن خودروها استقبال کرده‌اند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه‌سوز توسط کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد: همچنین در سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار هم متصل شده است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هدف نهایی این پروژه این است که یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند که امیدواریم با اجرای این طرح ۱۲ میلیون مترمکعب بنزین صرفه‌جویی شود.

قاسمی گفت: خوشبختانه در کشور نیازی به واردات مخازن سی ان جی نداریم و سیاست دولت این است که طرح سی ان جی در سبد سوختی قرار بگیرد.

او بیان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح پیش‎بینی شده است و با بانک تجارت و ملت قرارداد منعقد کرده‌ایم.

به گفته قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی طرح جدید گازسوز کردن خودروها شامل خودروهای وکلاتی و قولنامه‌ای نیست.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار