کد خبر: ۳۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

تجربه رانندگی با آئودی ۲۰۲۰ + فیلم

تریم‌های مدل اسپورت بک مشابه نسخه استاندارد e-tron بوده و بنابراین دو نسخه از آن عرضه می‌شود که یکی مدل ۵۰ کواترو بوده و از باتری ۷۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این نسخه قدرت ۳۰۹ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری دارد.
به گزارش خودروکار، اگر فکر می‌کردید شاسی بلند‌های کوپه قبلاً بازار محدودی دارند پس بهتر است به آئودی e-tron اسپورت بک نگاه کنید که یک پله فراتر هم رفته است. این اولین شاسی‌بلند کوپه تمام الکتریکی است که با قیمت پایه ۷۹۹۰۰ پوندی وارد بازار شده و بنابراین حدود ۴ هزار پوند گران‌تر از آئودی e-tron استاندارد می‌باشد.

تریم‌های مدل اسپورت بک مشابه نسخه استاندارد e-tron بوده و بنابراین دو نسخه از آن عرضه می‌شود که یکی مدل ۵۰ کواترو بوده و از باتری ۷۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این نسخه قدرت ۳۰۹ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری دارد. مدل بعدی با پسوند ۵۵ کواترو شناخته شده و در تست ما نیز حضور دارد. این خودرو از باتری ۹۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده، قدرت ۴۰۴ اسب بخاری داشته و برد ۴۴۷ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.




چیزی که تغییر نکرده راضی شدن برای خرید مدل اسپورت بک است. طول این خودرو همانند نسخه استاندارد برابر با ۴.۹ متر بوده، اما فضای سر افراد در بخش عقب کابین حدود ۲۰ میلی‌متر کمتر بوده و ظرفیت بار کلی آن نیز ۴۵ لیتر کاهش یافته که دلیلش خط سقف خمیده می‌باشد.

فضای بار ۶۶۰ لیتری e-tron استاندارد به ۶۱۵ لیتر در مدل اسپورت بک کاهش یافته است. با تا کردن صندلی‌های عقب نیز این فضا به ۱۶۵۵ لیتر می‌رسد که در مقایسه با فضای ۱۷۲۵ لیتری مدل استاندارد بازهم کمتر است. آیا این اضافه پرداخت ارزشش را دارد؟ از نظر ما e-tron اسپورت بک یکی از جذاب‌ترین شاسی بلند‌های کوپه در بازار بوده و تناسبات خوبی دارد.



این خودرو در زمان حرکت درست شبیه برادر بزرگ‌تر خود رفتار کرده هرچند که ظاهر جدیدتری دارد. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند میزان خونسردی و آرامی e-tron اسپورت بک در سرعت‌های بالا و همچنین جذابیت شتاب گیری آن است که همیشه باعث سورپرایز راننده می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای این خودرو تقریباً در سکوت کامل ثبت می‌شود.

فرمان هم نرم و پایدار بوده و بنابراین خودرو در حال حرکت پایدار و امن حس می‌شود. هفت حالت رانندگی از اکو گرفته تا دینامیک در دسترس هستند، اما سواری خودرو به ندرت سفت می‌شود. همیشه اندک حس کفایت در کیفیت سواری این خودرو وجود دارد. سیستم تعلیق بادی e-tron می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۸۰ میلی‌متر کاهش داده و از سویی باعث افزایش شعاع حرکتی آن شود.

اما این یک خودروی بسیار سنگین بوده و ۲۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد. خود باتری به تنهایی ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته و بنابراین آئودی بجای تلاش زیاد در زمینه ایجاد دینامیک سواری اسپورت روی آرامش و نرمی سواری خودرو تمرکز کرده است. از نظر ما این بهترین استراتژی بوده است.


سرنشینان بخش عقب کابین کمی ناراحت خواهند بود. خط سقفی که ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر آمده شاید در ظاهر تأثیر زیادی نداشته باشد، اما این‌گونه نیست. افراد قدبلند قطعاً حس نزدیکی به سقف را خواهند داشت. البته در کل فضای زانو و شانه خوبی برای افراد وجود دارد.

بخش جلوی کابین نسبت به e-tron استاندارد تغییری نداشته است. جشنواره‌ای از صفحات نمایش دیجیتالی در اینجا دیده می‌شود. صفحه‌نمایش پایینی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع کارایی دارد درحالی‌که صفحه‌نمایش بالایی برای مدیا و ناوبری بکار می‌رود. همان‌گونه که در محصولات مدرن آئودی می‌بینیم، همه‌چیز به خوبی ساخته و پرداخته شده و کیفیت کابین سطح بالایی دارد.


آئودی e-tron اسپورت‌بک‌ای خودرو از توانایی شارژ فوق‌سریع نیز برخوردار است. ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را می‌توان با استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی در عرض نیم ساعت شارژ کرد. تنها مشکل موجود یافتن یکی از این شارژرهاست، زیرا کمتر از ۹۰۰ شارژر سریع در بریتانیا وجود دارد.

آئودی e-tron اسپورت بک خودرویی برای همه نیست. این خودرو رقیب مستقیمی ندارد، اما با این وجود یک شاسی‌بلند راحت، ریلکس و لوکس است که قدم در راه درستی گذاشته است. پاسخ به این سوال که آیا اضافه پرداخت حدود ۴ هزار پوندی برای خرید نسخه کوپه‌ی e-tron ارزشش را دارد یا خیر به اولویت شما در زیبایی یک خودرو بستگی دارد.


مشخصات آئودی e-tron اسپورت بک ۵۵ کواترو
قیمت: ۷۹۹۰۰ پوند
پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور: ۴۰۴ اسب بخار/۶۶۴ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
شعاع حرکتی: ۴۴۷ کیلومتر




منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار