به گزارش خودروکار، سعید رسولی یادآور شد: پیشنهاد تایید نرخ صفر مالیاتی برای خدمات حملونقل ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه و قرار گرفتن در برنامه هفتم توسعه نیز مطرح شده است.
وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه در اجرای سیاستهای بند ۲۴ و ۲۵ مبنی بر توسعه حملونقل ریلی دولت اهتمام دارد، احکامی را به مجلس پیشنهاد کند و مجلس نیز ضمن رسیدگی به این احکام، بندهایی را اضافه کرد.
مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: یکی از این احکام محاسبه نرخ صفر برای مالیات بر ارزشافزوده در حملونقل ریلی بود که به تصویب رسید و سرانجام پس از برگزاری چند جلسه کارشناسی با سازمان امور مالیاتی، رأی معاونت حقوقی رییسجمهوری در این زمینه صادر و ابلاغ شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «این قانون هماکنون عملیاتی است» گفت: برپایه اجرای این قانون ۹ درصد مالیات بر ارزشافزوده بهطورکلی از سبد هزینه خدمات دهندگان حملونقل ریلی کاسته شده که این امر موجب نزدیک شدن به مزیت رقابتی ریل میشود.
مدیرعامل شرکت راهآهن تصریح کرد: این قانون برای مجموع خدمات حملونقل ریلی دیده شده بود، اما تفسیری که از خدمات حملونقل ریلی شد فقط شامل حملونقل بار بود، اکنون این قانون عملیاتی است.
رسولی خاطرنشان کرد: آنچه امروز خواسته شرکت راهآهن و شرکت حملونقل ریلی کشور است، توسعه مبنی بر اولویتِ بخشِ ریلی در توسعه حملونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: محاسبه نرخ صفر برای مجموعه خدمات حملونقل ریلی با حملونقل جادهای در شرایط برابری قرار میگیرند و سپس میتوانند در شرایط برابر در موارد دیگر به رقابت با یکدیگر بپردازند.
مدیرعامل راهآهن تاکید کرد: خواسته این شرکت، قرار گرفتن در برنامه هفتم توسعه و لحاظ شدن درقانون دائمی است که در حال پیگیری و رایزنی با مجلس شورای اسلامی هستیم.
چندی پیش فرهنگ طلوعی رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای حملونقل ریلی با ارسال نامهای به رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تایید نرخ صفر مالیاتی برای شرکتهای حملونقل ریلی تاپایان برنامه ششم توسعه شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/