به گزارش خودروکار، این برنامه مشترک که توسط تویوتا و پاناسونیک معرفی شد باتریهای بسیار رقابتی و مقرون به صرفه را خواهد ساخت که ایمن بوده و کیفیت و عملکرد عالی برای خودروها و انواع دیگری از حمل و نقل خواهند داشت.
اما این باتریهای لیتیومی تفاوتهایی را با نمونههای مشابه دارند. یک سلول منشوری پاسخگوی نیاز به اندازههای کوچکتر بوده و همچنین هزینههای تولید را کاهش میدهد.
بنابراین روی کاغذ، اگر این باتریها بتوانند به درستی بستهبندی شوند، میتوان سلولهای بیشتری را در یک واحد جای داد.
این امر به معنای آن است که ظرفیت باتری افزایش قابلتوجهی خواهد داشت که منجر به خروجی بهتر میشود و پاسخگوی مهمترین ویژگی مورد نظر هر کاربر، یعنی طیف حرکتی خودرو خواهد بود.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/