کد خبر: ۳۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

انسداد ۲ محور به دلیل بارش شدید برف و کولاک / مسافرت‌های غیرضرور را به تعویق بیاندازید

مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲ محور یاسوج_ اقلید و محور اندیکا_شهرکرد به دلیل بارش برف مسدود شده اند.
به گزارش خودروکار، مجید صباغ زاده با بیان اینکه بیشتر محور‌های اصلی و شریانی کشور با توجه به بارش شدید برف و کولاک باز است، اظهار کرد: تنها چند محور از جمله محور یاسوج- اقلید و محور اندیکا- شهرکرد مسدود شده که به زودی با همکاری تمامی تیم‌های راهداری این محور‌ها بازگشایی می‌شوند و البته آزادراه خرم آباد- پل زال که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده که به زودی با اعزام تیم‌های راهداری این محور هم باز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از دیروز بارش شدید برف و کولاک و کاهش شدید دید از شمال غرب شروع شده است، گفت: پیش از این اعلام کرده بودند که سامانه بارشی شامل برف شدید و در برخی از مناطق کولاک و همراه کاهش شدید دید افقی خواهد بود.

صباغ زاده بیان کرد: در برخی از استان‌ها اعلام کردند که از آسمان به جای برف یخ می‌بارد که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای راهداری و تیم‌های آن‌ها شده، اما خوشبختانه به دلیل آماده باش کامل تیم‌های راهداری اجازه مسدود شدن راه و یا مسیری داده نمی‌شود.

مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ۹۴۰ پایگاه راهداری در سراسر کشور درحال انجام عملیات بازگشایی محور‌ها هستند، افزود: در تمامی این پایگاه‌ها به میزان کافی تجهیزات بازگشایی راه، شن و نمک قرار دارد و بلافاصله با توجه به برودت هوا و سخت شدن پاکسازی و یخ زدگی راه‌ها، اما راهداران با استفاده از محلول‌های یخ زدا به سرعت راه‌ها را باز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محور‌های شمالی کشور از جمله محور هراز، فیروزکوه و چالوس با توجه به بارش شدید برف و کولاک تردد در آن سخت است، گفت: خوشبختانه با همکاری تیم‌های راهداری تمامی این محور‌ها پاکسازی شده و ترافیک روانی در آ‌ن‌ها برقرار است، اما مسافران پیش از اعزام به این محور‌ها حتما با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

صباغ زاده یادآور شد: در شب گذشته در برخی از محور‌ها شاهد ریزش بهمن بودیم که خوشبختاهه به دلیل آمادگی کامل تیم‌های راهداری این راه‌ها بلافاصله باز شد و هیچ مشکلی برای خودرو‌ها ایجاد نشد.

مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تیم‌های راهداری به صورت کامل در تمامی محور‌ها آماده هستند و هم اکنون تردد به سمت شمال و غرب از جمله آزادراه تهران- قزوین، زنجان- تبریز مشکلی ندارد.

او گفت: همچنین محور‌های جنوبی از جمله محور تهران-قم، قم- اصفهان تردد روان است و پلیس راه با هماهنگی سازمان راهداری در حال به صورت کامل در این محور‌ها در حال آماده باش هستند.

صباغ زاده اظهار کرد: مسافران حتما پیش از اعزام به محور‌ها با سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و سایت ۱۴۱ حتما از وضعیت جاده‌ها با خبر شوند و از تردد‌های غیرضروری به محور‌های شمالی جلوگیری کنند.

او گفت: خودرو‌ها حتما پیش از رفتن به محور‌های شمالی از زنجیر چرخ استفاده کنند و البته محدودیت‌هایی هم برای ورود کامیون‌ها و تریلر‌ها به این محور‌ها ایجاد کرده‌ایم چرا که به دلیل لغزنده بودن برخی از محور‌ها مکمن است کامیون‌ها و خودرو‌های سنگین با لیز خوردن مسدودیت‌هایی را برای جاده‌ها ایجاد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار