به گزارش خودروکار، درحالی که فورد طی سالهای گذشته با چالشهای فراوانی برای فروش محصولاتش در دومین بازار بزرگ جهانی خود مواجه شده است، اکنون خبر از افت ۱/ ۲۶ درصدی فروش خود در چین میدهد. بازار چین طی دو سال اخیر متاثر از کاهش تقاضا برای خودرو و افت شتاب رشد اقتصادی بوده است که همین امر نیز عملکرد بسیاری از خودروسازان در بزرگترین بازار خودروی جهان را با چالشهای جدی مواجه ساخته است. این خودروساز آمریکایی توانست تا ۱۴۶ هزار و ۴۷۳ دستگاه از خودروهای خود را طی فصل پایانی سال ۲۰۱۹ در چین به فروش برساند. براساس اعلام فورد، مجموع فروش این شرکت طی سال ۲۰۱۹ در چین عددی بهتر از ۵۶۷ هزار و ۸۵۴ دستگاه را نشان نداد. فروش فورد برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ با کاهش ۶ درصدی و سپس در سال ۲۰۱۸ با افت ۳۷ درصدی در بازار چین مواجه شد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/