به گزارش خودروکار، بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان بخصوص در مناطق آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا در سال های اخیر استقبال بینظیری از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست همچون خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی کرده اند.
بر اساس تازهترین اخبار و گزارشهای منتشر شده در وب سایت insideevs، میزان فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در نوامبر ۲۰۱۹ نیز همچون اکتبر با کاهش روبرو شد که بخش اعظم آن به بازار چین بازمیگردد.
میزان فروش خودروهای پاک برقی در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه گزارش و اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش یافته است.
میانگین سهم خودروهای الکتریکی از مجموع کل خودروهای فروخته شده در جهان نیز ۲.۲ درصد اعلام شده است.
این بدان معناست که مجموع فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۹ میلادی تقریبا دو میلیون و ۱۵ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با دو میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ افزایش کماکان قابل توجهی یافته است.
افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
بدین ترتیب شرکتهای خودروسازی بزرگی تصمیم گرفتهاند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سالهای آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/