اگر نگاهی به آمار اوج و فرود تقاضا برای خودروها تا انتهای سال جاری بیندازیم، ممکن است برخی از آنها در بین پرفروشترینها یا بهترینها نباشد، اما در مقابل رشد فروش برخی دیگر آنها را در بین برترین و خواستنیترین خودروها قرار میگیرند. از طرفی به نظر میرسد دلیل شکست یا موفقیت برخی از این خودروها نیاز به تفسیر یا توصیف زیادی ندارد.
اینفینیتیQX50
+۲۷۲درصد
اینفینیتی که برند لوکس شرکت نیسان است، در دومین مدل شاسی بلند کوچک خود یعنی QX50، به سادگی راه بلند در سال 2016 را طی کرد. این در حالیست که در این سال کراساوورها دنیا رو فتح کردند. همین موضوع باعث کاهش فروش کراساوورهای 4 در متوسط شد. اندازه این خودرو همانی است که آمریکایی ها به دنبال آن هتسند. کمی بزرگتر از شاسی بلند های معمول و کمی کوچک تر از خودروهای صحرایی. اینفینیتی QX50 به اندازه پورشه ماکان جذاب نیست یا با سرعت Q5 آئودی حرکت نمیکند، اما بر اساس آمار و دادهها به نظر میرسد مردم آن را بیش از حد دوست دارند.
مرسدس بنز GLE
+۲۲۱ درصد
بر اساس تقسیم بندی ها این عدد کمی بالا پایین می شود ولی در کل بنز به ۲۵ خانواده تقسیم می شود. این تصور وجود داشت که خریداران مرسدس از خرید مدلهای غیر کاربردیتر مانند CLA و CLS یا مدلهای SUV- کوپه دست کشیدهاند. اما نه، به نظر میرسد GLE در سال 2016 موفق ظاهر شده و رشد فروش فوق العادهای را از خود نشان داده است. همچنان خودرو سی کلاس این شرکت در آمریکا پرطرفدار است.
ولوو XC90
+۲۰۲ درصد
تمام XC90 های جدید که در بین خودروهای منتخب سال قرار دارند موفقیت خود را در رشد فروششان نشان دادند. این خودروها روی پلت فرمی جدید با استایلی متفاوت ساخته شدهاند. احساس متفاوت از یک SUV در این خودرو حس میشود. از طرفی این خودرو سطح جدیدی از تجملات را به شما ارائه میدهد.
آئودی TT
+۲۰۱ درصد
افراد کمتری به خودروهای لوکس توجه می کنند. آئودی حدود 3 هزار مدل TT را در سال 2016 با توجه به مقتضیات زمان فروخته است. این اعداد کاملا تاثیرگذار به شمار میآیند. این مدل آئودی در 12 ماهه گذشته بسیار موفق ظاهر شده است. شاید این خودرو دارای بهترین کابین نباشد اما تا کنون برای خریدارانش جذاب ظاهر شده است.
بیامو X1
+۸۸ درصد
خودرو شاسی بلند کم حجم دیگر. تمام مدلهای جدید بی امو X1، اساسا مدلی درست برای سال 2016 بودند. یک SUV کوچک دیگر برای کسانی که این مدلها را دوست دارند. البته این خودرو نیز دچار توسعههای زیادی شد که در محبوبیت بیشتر آن تاثیر داشت. هرچند خودروی کاملی محسوب نمیشوند و مردم باید برای تکمیل آن بیشتر خرج کنند.
هوندا فیت
- ۴۳ درصد
سو تفاهم نشود این خودرو خوبی است. هوندا فیت در ابتدا به دلیل فضای داخلی مناسب و اندازه خارجی خوب فروش خوبی را نصیب هوندا کرد. اما مدلهای بعدی این خودرو در سال 2016 بیشتر شبیه یک ون باریک که هیچ شباهتی به کراساوور نداشت ارائه شد و همچنان این شرکت دنبال کوچک بودن حجم خودرو است.
بیامو سری 6
- ۴۶ درصد
کاهش فروشش در سال 2016 باعث شگفتی زیاد شد. زمانی که شرکت سازنده تصمیم گرفت این مدل را به صورت یک گرند کوپه 4 در یا مدل های دیگر ارائه دهد، مشخص شد که آنها اختلافات زیادی بر سر ارائه آن دارند. این در حالی است که این خودرو برای ۴ نفر ساخته شده ولی اکثر دستگاه هایش دو در است. این موضوع حکایت از عدم استقبال مشتریان داشت. از طرفی کوپه- SUVها یا مدل های قدبلند کوچکتر در حال معروف شدن بودند که کارو کاسبی امثال سری 6 بیامو را کساد کردند.
فیات L 500
-۶۰ درصد
فیات L 500 از خودروهایی که میتوان دوستش داشت یا از آن متنفر بود. اما هرگز این خودرو در فروش عمومی موفق نشده است. خریداران در آمریکا ترجیح میدهند به جای خرید این خودرو جیب رنگید را ظاهر معقول تر را خریداری کنند. آمریکایی ها خودروهای سایز معقولی دارد.
کرایسلر 200
- ۶۵ درصد
این مدل در طول زمان از رقبای اصلی اش مانند تویوتا و هوندا عقب ماند و به همین دلیل FCA تصمیم گرفت تا تدریجا تولید ان را متوقف کند. در گذشته ای نه چندان دور کرایسلر 200 در رده 10 خودروی برتر قابل اعتماد قرار داشت که به یک سامانه انتقال قدرت 9 سرعته مجهز میشد.
کیا K900
-۶۸ درصد
این مدل کیا زمانی گل سرسبد فروش این کمپانی به شمار میآمد. اما در طول زمان و کمتر از 2 سال از رقبا عقب ماند و درحال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.
منبع: اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/