به گزارش خودروکار، احمد کریمی با بیان اینکه متأسفانه فرسوده بودن ناوگان جادهای کشور یکی از اصلیترین مشکلات کامیونداران به شمار میرود، گفت: بسیاری از ناوگان جادهای کشور به ویژه در بخش حمل بار فرسوده هستند و این موضوع برای بسیاری از کامیونداران و رانندگان ترانزیت در کشورهای دیگر مشکلساز شده است.
او با بیان اینکه من هم چند وقت پیش از موضوع راننده کامیون ترانزیت ایرانی که به دلیل مشکل خودروی خود امکان جابهجایی حمل بار را نداشت شنیدهام، گفت: به دلیل آنکه خودروی این راننده دیگر درست نمیشد، بنابراین رانندگان کامیون کشور لهستان تصمیم گرفتند که مبلغی را جهت خرید کامیون به این راننده تحویل دهند، اما متأسفانه به دلیل تحریمها، هنوز این راننده نتوانسته بار خود را با کامیون جدید تحویل بدهد بنابراین همچنان بارهای این راننده متوقف شده است.
دبیر انجمن کامیونداران کشور با اشاره به اینکه موضوع فرسودگی کامیون به ویژه کامیون ترانزیت برای ایران در کشورهای خارجی بسیار نگران کننده است، گفت: اگر میزان فرسودگی ناوگان جادهای کمتر باشد، امکان بازسازی وجود دارد، اما متأسفانه به دلیل آنکه سن ناوگان جادهای کشور بسیار بالا رفته است، بنابراین این رانندگان در بسیاری از کشورها دچار مشکل شدهاند.
کریمی ادامه داد: اگر کامیونهای ایرانی امکان بازسازی و درست شدن را داشتند، به مراتب برای کامیونداران ایرانی به ویژه در حوزه ترانزیت بهتر بود، اما متأسفانه به دلیل آنکه فرسودگی باعث از بین رفتن ناوگان شده ، همین موضوع تبدیل به یک مشکل اساسی در بین رانندگان ترانزیت در کشورهای خارجی شده است.
او با اشاره به اینکه کمکرسانی بین کامیونداران به ویژه در ایران بسیار رایج است، اظهار کرد: اگر این مشکل برای راننده خارجی در کشور ایران اتفاق میافتاد، به طور قطع کامیونداران ایرانی هم کمک میکردند.
دبیر انجمن کامیونداران کشور افزود: دولت باید هرچه سریعتر نوسازی و بازسازی ناوگانهای جادهای را به ویژه در حوزه حمل بار در دستور کار خود قرار دهد و ما امیدواریم وزیر راه و شهرسازی قولهایی که در ۲۶ آذرماه داده است را هرچه سریعتر در اولویت برنامههای خود قرار دهد.پ
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/