کد خبر: ۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

٩٠ درصد بار در کشور از طریق جاده جابجا می‌شود

مدیر عامل سازمان راهداری گفت: ٩٠ درصد بار در کشور از طریق جاده جابجا می‌شود که ٣۵٠ دستگاه نسبت به جابجایی آن اقدام می‌کنند.
به گزارش خودروکار، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: افزایش قیمت حمل بار صحت ندارد و اصلاح نرخ بنزین تاثیری بر قیمت کرایه بار‌ها نداشته است.

وی افزود: میزان اشغال صندلی در ناوگان مسافری کشور ۵٠ تا ۶٠ درصد است و تلاش کردیم تا با افزایش بهره وری افزایش نرخ سوخت را جبران کنیم و هزینه کرایه‌ها تغییر نکند.

حسن نیا تصریح کرد:٩٠ درصد بار در کشور از طریق جاده جابجا می‌شود که ٣۵٠ دستگاه نسبت به جابجایی آن اقدام می‌کنند.

وی گفت: ١٠٠ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافران را در کشور جابجا می‌کنند.

حسن نیا گفت: تردد وانت بار‌ها در جاده‌های کشور باید با بارنامه صورت بگیرد و اگر بدون بارنامه در جاده‌های کشور تردد کنند پلیس راه می‌تواند مانع این خودرو‌ها شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به اختلاف نظری که برای کامیون‌داران در محاسبه هزینه جابه جایی بار بر اساس سیستم تن کیلومتر ایجاد شده بود جلسات متعددی با دبیر انجمن کامیون‌داران انجام دادیم و قرار شد اگر فرمول بهتری برای محاسبه هزینه جابه جایی بار در نظر دارند به جای فرمول تن کیلومتر ارائه کنند تا مخالفت کامیون داران درباره این موضوع به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: مشکلی در تامین لاستیک برای کامیون‌داران در کشور وجود ندارد و در گذشته بر مبنای پیمایش هر ۲۰ هزار کیلومتر به کامیون داران لاستیک اعطا می‌شد، اما در حال حاضر این رقم به ۱۵ هزار کیلومتر کاهش یافته است.

حسن نیا تصریح کرد: در سیل اخیر ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در استان‌های لرستان، خوزستان، مازندران، ایلام و کرمانشاه دچار خسارت شد که برای بازسازی و بهسازی آن سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص صددرصدی داده شده است، کلیه محور‌های آسیب دیده ناشی از سیل تا پایان سال ترمیم می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون تن بار در کشور جا به جا می‌شود که تنها ۴۵۰ تا ۴۶۰ میلیون تن از آن‌ها دارای بارنامه هستند.

حسن نیا در پاسخ به سئوال میزان مبنی بر اینکه مشکل ثبت بار خارج از سیستم در گمرک بندرعباس چه زمانی حل خواهد شد گفت: با توجه به تداخل بار درون و برون شهری در گمرک بندرعباس اختلالاتی در ثبت بارنامه برای کامیون داران پیش آمده که تلاش می‌کنیم با استفاده از دوربین‌های رصد پلاک خودرو‌های متخلف متوقف شوند.

وی بیان کرد: کامیون‌ها بر مبنای پلاک مجوز ورود به پایانه بندرعباس را دارند و در صورت ثبت نشدن پلاک آن‌ها امکان تردد و بارگیری در پایانه بندرعباس برای کامیون‌ها وجود نخواهد داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: سالانه یک میلیارد نفر و ۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای جا به جا می‌شود.

حسن نیا تصریح کرد: از اسفند سال ۹۳ و با بخشنامه دولت سیستم اختصاص گازوئیل بر اساس پیمایش به کامیون داران مصوب شد که در این سیستم تردد یک سرخالی هم محاسبه می‌شود یعنی خودرویی که با بار حرکت می‌کند بر مبنای جدول سهمیه گازوئیل دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتصال سوخت آزاد به کارت سوخت کامیون داران هنوز انجام نشده، اما پیگیر این موضوع هستیم.


منبع: میزان

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار