این دو نسخه به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز خواهند بود که خروجی آن در توربو S میتواند ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور باشد. هرچند این اعداد فعلاً قطعی نیستند، اما میدانیم که توربو S جدید حداقل بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که افزایش قابلتوجهی را نسبت به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی نشان میدهد. البته در مقابل این قدرت بیشتر، ۴۵ کیلوگرم هم به وزن ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ اضافه شده است.
بااینحال این خودرو میتواند ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که به میزان جزئی ۰.۱ ثانیه از نسل قبلی سریعتر است. حداکثر سرعت این نسخهٔ قدرتمند نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. ۹۱۱ توربو و توربو S جدید مثل نسل قبلی بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود، اما نیروی موتور در آنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد. علاوه بر این، این سوپراسپرت آلمانی بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه هم مجهز خواهد بود.
برای متوقف کردن این غول آلمانی ترمزهای ۱۶.۵ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب با کالیپرهای ۱۰ پیستونهٔ جدید پورشه در نظر گرفته شده است که پشت رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی قرار میگیرند؛ اما علاوه بر کارانددرایور، خود پورشه نیز در یک پُست اینستاگرامی تصاویری از چندین پروتوتایپ از ۹۱۱ توربو نسل ۹۹۲ منتشر کرده است. این تصاویر در حین یک رانندگی توسعهای با پروتوتایپهای ۹۱۱ توربوی جدید در شهر نیس فرانسه گرفته شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/