کد خبر: ۳۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

هشدار پلیس راه اردبیل به رانندگان

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: با توجه برودت هوا و احتمال بارش باران و برف بویژه در مناطق کوهستانی رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.
به گزارش خودروکار، سرهنگ سید محمد صفوی  افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ مهم ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است.

وی تاکید کرد: رانندگان علاوه بر همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از سالم بودن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه و برف پاکن خودرو اطمینان حاصل کنند و در صورت ضرورت سفر مسافران لباس گرم و غذای کافی به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به مه آلود بودن هوای استان اردبیل رانندگان بهنگام رانندگی فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.
رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به بارش اولین برف پاییزی و تغییر شرایط جوی اضافه کرد: تردد در محور خلخال - اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ صفوی با بیان اینکه عملیات برف روبی و نمک‌پاشی در اکثر محورها استان انجام شده است، ادامه داد: هم اکنون تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است،

وی گفت: پلیس راه استان استان اردبیل با آمادگی کامل در تمام جاده های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.


منبع: ایرنا

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار