مدیرکل جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد
واگذاری احداث سه طرح ریلی و جادهای به بخش خصوصی
مدیرکل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای سیاستهای کلی دولت سه طرح احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور، تکمیل خط دوم محور ریلی بافق –زرینشهر و احداث قطار حومهای شهر جدید بهارستان– اصفهان به بخش خصوصی واگذار میشود.
به گزارش خودروکار، مهدی حیدری بابیان اینکه واگذاری طرحهای مذکور از طریق ظرفیت قانونی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور انجام خواهد شد، اظهار داشت: با تصویب کارگروه واگذاری (ماده ۲۷ قانون الحاق) طرحهای مذکور به روش مشارکت عمومی- خصوصی به بخش خصوصی واگذار و پس از پایان دوره مشارکت به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.
وی افزود: در آخرین جلسه کارگروه واگذاری ماده ۲۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری و اتاق بازرگانی برگزارشده بود با تخصیص ۱۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات موضوع تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به طرحهای مذکور موافقت شد.
احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۹۰ کیلومتر
وی خبر داد که فراخوان طرحهای مذکور پس از اخذ مجوزهای قانونی در سامانه فراخوان طرحهای عمرانی و زیرساختی دولت درج و از طریق جراید کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.
وی گفت: با احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۹۰ کیلومتر و به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در اولین سال بهرهبرداری از آن شاهد تردد بیش از ۳۸ هزار وسیله نقلیه در روز خواهیم بود که کاهش زمان سفر، کاهش سوانح جادهای، صرفهجویی در مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد از نتایج آن خواهد بود.
حیدری تصریح کرد: طرح احداث قطار حومهای شهر جدید بهارستان به اصفهان به ارزش ۱۱ هزار و ۹۳۴ میلیون ریال بهمنظور جابهجایی بیش از ۸۳ هزار نفر از مسافران بین این دو شهر در حال اجراست که با تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق مشارکت با بخش خصوصی، عملیات اجرایی آن تسریع یافته و سال ۱۴۰۱ شاهد بهرهبرداری آن خواهیم بود.
طرح ریلی احداث خط دوم راهآهن بافق – زرینشهر
وی در خصوص طرح ریلی احداث خط دوم راهآهن بافق – زرینشهر به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال گفت: کل طول این محور ۶۳۳ کیلومتر است که با تکمیل آن حدود ۱۲ میلیون تن بار به سیستم حملونقل ریلی کشور افزوده میشود.
مدیرکل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی مدل تأمین مالی طرحهای کریدور غرب کشور و قطار حومهای بهارستان – اصفهان را به روش ساخت – بهرهبرداری و انتقال (BOT) و مدل تأمین مالی احداث خط ریلی بافق – زرینشهر را به روش ساخت – اجاره – انتقال (BLT) اعلام کرد.
وی گفت: تأمین مالی طرحهای عمرانی زیرساختی از طریق مشارکت با بخش خصوصی، ارائه مشوقها، تضامین و ایجاد زمینههای جذب سرمایهگذار در کلیه شیوههای حملونقلی از اولویتهای این وزارتخانه است.
انتهای پیام/