اما اگر از نگاه حرفه ای به این بخش از خودرو بپردازیم؛ تمامی کمپانی های مطرح بین المللی در هنگام عرضه محصولات خود در حالت پایه یا به عنوان آپشن اقدام به ارائه رینگ های استاندارد می کنند. انتخاب نام استاندارد برای این رینگ ها از آن جهت است که توسط خودروساز عرضه می شود(اما لزوما توسط خودروساز تولید نمی شود).
اما در بازار لوازم جانبی خودرو نیز از انواع رینگ های تولیدی کارگاه های زیرزمینی و بی کیفیت تا برندهایی که شهرت جهانی دارند و برخی محصولاتشان فقط بصورت محدود عرضه می شود؛ فعالیت دارند.
گاهی تیونرهای حرفه ای در پروژه های خود از رینگ هایی استفاده می کنند که بیشترین هزینه را به کار تحمیل می کند.
با این توضیحات برای امروز سراغ مجموعه ای از متفاوت ترین رینگ های استاندارد کارخانه ای می رویم که توسط کمپانی خوروساز روی محصول نصب شده اند:
برند برجسته بورانی در سال 1922 توسط کارلو بورانی ثبت شد. تولید رینگ های "سیمی شکل" برای خودروهای مسابقه ای موجب شهرت این برند شد اما در ادامه با فراری به اوج رسید. زمانیکه انزو فراری جوان کوپا(جام) آچربو را در سال 1924 بدست آورد؛ از آلفارو مئویی پیاده شد که رینگ های بورانی روی آن نصب شده بود و این آغازی بر یک همکاری جدید بود.
بورانی تبدیل به تنها تامین کننده رینگ های فراری در پیست و خیابان ها شد آنهم برای 20 سال! در فاصله سال های 1946 تا 1966 میلادی.
رینگ های سیمی شکل بورانی به عنوان رینگ استاندارد روی محصولات آلفا رومئو، لانچیا، بیانکی، آوتو اونیون، استون مارتین، لامبورگینی، جگوار، رولز-رویس، مازراتی و ... نصب شده است و این حجم از مشتری خاص نشانگر جایگاه دست نیافتنی رینگ هایی است که هنوز هم بصورت دست ساز در میلان(ایتالیا) تولید می شوند.
بی شک میورا یکی از افسانه ای ترین محصولات تاریخ صنعت خودروی جهان است. برای چنین تحفه ای باید رینگی انتخاب می شد که لیاقت آنرا داشته باشد! و چه چیزی بهتر از یک هموطن به نام کامپانیولو.
زمانی که میورا اس وی معرفی شد، کامپانیولو رینگی منیزیمی برای آن تولید کرد که به همراه این خودرو جاودانه شد. رینگ های مذکور در اندازه 7.5 در 15 اینچ ارائه شدند که در مقایسه با استانداردهای امروز کوچک به نظر می رسند اما برای لامبو کاملا شایسته بودند.
این خودروساز آلمانی که علاقه خاصی به تیونینگ محصولات ب ام و دارد از رینگ های اختصاصی خود در پروژه هایش استفاده می کند.
یکی از بهترین نمایش های آلپینا برای ب ام و به رینگ های 20 پره ای بزرگ آن مربوط می شود که هر بیننده ای را مجذوب خود کرده است.
نمی شود درباره رینگ های زیبا صحبت کرد و اشاره ای به چرخ های پورشه فوکس نداشت! رینگ فوکس ابتدا در اواخر دهه 60 میلادی برای پورشه 911 طراحی شد. همکاری که هاینریش کلی و فردیناند پورشه آغاز کردند زمینه ساز شکل گیری یکی از بهترین و خاطره انگیزترین رینگ های جهان شد.
هم اکنون نیز فوکس برای پورشه رینگ تولید می کند اما آلفا رومئو، ب ام و، فراری، مرسدس بنز، رولز-رویس و فولکس واگن نیز به مشتریانش اضافه شده اند.
ب ام و ایی30 ام3 یکی از موفق ترین محصولات ارائه شده در صنعت خودروی جهان است. این خودروی شاخص پس از 3 دهه هنوز هم جذاب و خواستنی به نظر می رسد. این محصول نخستین بار با رینگ های به اصطلاح "بافت سبدی" بی بی اس معرفی شد.
بی بی اس به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان رینگ در جهان فعالیت خود را در سال 1970 آغاز کرد. این برند پیشگام ارائه رینگ مسابقه ای 3 تکه در جهان است. بی بی اس ارتباط نزدیکی با ب ام و برای تولید رینگ های استاندارد برخی محصولات این کمپانی داشته و هم اکنون نیز یکی از بزرگترین تامین کنندگان رینگ های مورد استفاده در مسابقات فرمول 1 است.
کامپتیشن های ب ام و فرزندان برتر خانواده آلمانی هستند که برای نمایش تفاوت ها تولید می شوند. طبیعتا چنین محصولی باید رینگ های متفاوتی را نیز همراه خود داشته باشد.
ام2 کامپتیشن از رینگ های پره ای دوقلو با دیواره سیاه استفاده می کند. این محصول برای چرخ جلو در اندازه 9 در 19 اینچ و برای چرخ عقب در اندازه 10 در 19 اینچ ارائه شده است.
درباره یکی از زیباترین خودروهای اسپرت جهان صحبت می کنیم بنابراین انتخاب یک رینگ مناسب برای آن کار دشواری بوده که کمپانی سازنده به خوبی آنرا انجام داده است. رینگ های 20 اینچی با الگوی نعل اسبی را فقط روی ۸سی کومپتزیون خواهید یافت!
جی تی3 آر اس تنها به یک هدف ساخته شده است: سرعت!
برای چنین محصولی یک انتخاب هوشمندانه را در بخش رینگ های شاهد هستیم؛ این طراحی خاص هم اشاره ای به رینگ افسانه فوکس در 911 دارد و هم زیبایی های دنیای مدرن را همراه خود دارد.
رینگ ها در چرخ جلو 9.5 در 20 اینچی و در چرخ عقب 12.5 در 21 اینچی هستند.
کمپانی ایتالیایی در این محصول از یک رینگ بسیار جذاب با طراحی الهام گرفته از گل میخک استفاده کرده است. این رینگ در رنگ های متنوع مانند نقره ای، مشکی و طلایی عرضه می شود.
در سال 2015 کمپانی ب ام و مدل اف82 ام4 جی تی اس را به عنوان رقیبی برای پورشه جی تی3 معرفی کرد. این محصول مجهز به سیستم تعلیق الکتریکی قابل تنظیم است و یکی از جذاب ترین اسپرت های خیابانی باواریایی ها محسوب می شود که تاکنون معرفی شده است. ام4 جی تی اس با رینگ هایی ارائه شد که از منظر جزئیات، طراحی و رنگ مخاطبان را برای دقایقی درگیر خود می کرد و به اعتقاد کارشناسان یکی از برترین رینگ های استاندارد در صنعت خودرو، بوده است.
پره های نقره ای با دیواره ای به رنگ مسی پرتغالی یک ترکیب فوق العاده را به نمایش گذاشته است. اندازه این رینگ ها برای چرخ جلو 9.5 در 19 اینچ و در چرخ عقب 10.5 در 20 اینچ است. لاستیک این مجموعه نیز از برند مطرح میشلن و مدل پایلوت اسپرت کاپ2 انتخاب شده است.
مرسدس بنز آ ام گ جی تی 4 درب محصولی جدید از کمپانی آلمانی برای سال 2019 است. محصولی در کلاس خودروهای اسپرت اما با کیفیت یک سدان خانوادگی که تا 630 اسب بخار خروجی دارد. مرسدس امکانی را برای خریداران این خودرو فراهم کرده تا محصول خود را در وب سایت کمپانی شخصی سازی کنند.
یکی از بهترین گزینه هایی که آنجا در دسترس مشتریان قرار دارد؛ رینگ های آ ام گ مونوبلاک در رنگ مشکی است که حقیقتا باید آنرا یک اثر هنری بنامیم. این محصول در اندازه 21 اینچی ارائه می شود.
از ابتدای مطلب جای خالی یک خودروی پرقدرت از نسل عضلانی های آمریکایی در این مطلب احساس می شد! ماستنگ شلبی جی تی350 آر از رینگ هایی ساده اما اثرگذار استفاده می کند. تقریبا تمامی بخش های این رینگ از فیبرکربن تولید شده است.
پروسه ساخت این رینگ ها پیچیدگی زیادی دارد. کار با هزاران رشته نازک فیبر کربن آغاز می شود که در هم بافته می شوند. در ادامه از رزین برای چسباندن این رشته ها به یکدیگر استفاده می شود و سپس با ورود آلومینیوم محصول نهایی شکل می گیرد.
استفاده از این رینگ ها به تنهایی 26.3 کیلوگرم از وزن جی تی350 آر را کاهش می دهد که این به مفهوم افزایش محسوس کیفیت عملکرد این خودرو بویژه در هنگام شتاب گیری و ترمز است.
برای انتهای این مطلب نمی توان برنامه ریزی خاصی داشت زیرا طی آن تنها به تعداد محدودی از رینگ های برتر صنعت خودرو اشاره شد و بی شک نمی توان تمام بهترین ها را در یک مطلب گنجاند! از این رو ادامه این مطلب با سلایق و ماجراجویی های خودرویی شما پیوند خواهد داشت.
انتهای پیام/