مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به صدور پروانه فعالیت سالانه برای هر راننده تاکسی گفت: اگر رانندهای در یک خط فعالیت میکند، به واسطه حکمی است که در ابتدای هر سال برای فعالیت راننده صادر شده و در سایر ناوگان حمل و نقل کشور نیز فعالیت رانندگان به همین شکل است و تنها بر اساس نظر مدیریت شهری، راننده میتواند خطوط فعالیت خود را جابجا کند.
ضامنی در پاسخ به این سوال که آیا جابهجایی خطوط رانندههای تاکسی به صورت دورهای است و یا بنا به درخواست راننده انجام میشود؟ گفت: جابجایی رانندگان در بین خطوط به تشخیص سازمان تاکسیرانی است، زیرا این اقدام بر اساس صلاحیت مدیریت شهری انجام میشود.
او گفت: هرگاه پروانه فعالیتی تمام میشود، بنا به درخواست راننده و تشخیص نهایی مدیریت شهری راننده میتواند در همان خط و یا در سایر خطوط در سال بعد فعالیت کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با تأکید بر اینکه جابجایی خطوط بین رانندگان به تشخیص مدیریت شهری انجام میشود، گفت: معبری که متعلق به افراد نیست، قابلیت خرید و فروش ندارد و اگر خرید و فروشی در بین خطوط انجام میشود، به منظور واگذاری خط به فرد نیست، زیرا مدیریت شهری میتواند حکم سالانه خود را برای یک راننده تاکسی تغییر دهد.
ضامنی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر خرید و فروش خطوط به اتحادیه تاکسیرانی کشوری ارسال شده است؟ گفت: من اعلام نمیکنم که خرید و فروش خطوط وجود ندارد، چراکه به طور حتم این اقدام انجام میشود، اما تا به امروز گزارش رسمی به ما ارسال نشده است.
او با اشاره به این موضوع که بررسی شکایات بر اساس سلسله مراتب انجام میشود، گفت: موارد شکایت به شورای شهر و سپس به فرمانداری و در نهایت به استانداری منعکس میشود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه فرآیند بررسی تخلفات مشخص است، گفت: رانندهای که تخلف میکند، میتواند چند شاکی داشته باشد.
او با اشاره به تخلفات شرکتهای زیرمجموعه شهرداری گفت: اگر شرکتی از زیرمجموعه مدیریت شهری تخلف کند، فرآیند رسیدگی به شکایت به همین منوال است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره روند رسیدگی به تخلفات شهرداری
گفت: در بعضی از موارد ممکن است شهرداری تخلف کند که مرجع رسیدگی آن در
ابتدا شورای اسلامی شهر، سپس فرمانداری و مرحله سوم واحد بازرسی استانداری
است که برای بررسی پرونده ورود میکند.
منبع:YJC
انتهای پیام/