در سال رونق توليد:
ایساکو با گذر از تحریمها، برای دهمین سال متوالی در ارائه خدمات پس از فروش اول شد
شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در سال «رونق تولید ملی» با کسب بالاترین امتیاز در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات، برای دهمین سال متوالی مقام اول این حوزه را از آن خود کرد.
به گزارش خودروکار، طبق نتايج ارزيابي شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در سال 97 شرکت ایساکو برای دهمین سال متوالی با کسب امتیاز 82.70 که بالاترین امتیاز کسب شده تا کنون در ادوار ارزیابی بوده است، در بین تمامی شرکتهای خودروساز اعم از تولید کننده و عرضه کننده، مقام اول را به خود اختصاص داد.
سیدرضا حسینی، مدیر عامل ايساكو گفت: در این دوره از ارزیابیها 45 شرکت خودرویی داخلی و خارجی و در مجموع 2040 نمایندگی مجاز، مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفت و شرکت ایساکو با دارا بودن نزدیک به 800 نمایندگی در سراسر کشور توانست در صدر شرکتهای خدمات پس از فروش کشور قرار گیرد.
وي در این خصوص افزود: اﻣﺘﯿﺎز ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش ﺧﻮدروﻫﺎي ﺳﺒﮏ در کل کشور در این دوره، ﻣﻌﺎدل 71 بوده و شرکت ایساکو با کسب امتیاز 82.70 حدود 12 امتیاز بالاتر از خط معیار و از نظر ﺁﺋﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﺋﻲ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺼﺮﻑﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ در جایگاه «انطباق خیلی زیاد» قرار گرفته است.
مدیر عامل ایساکو ادامه داد: سال 97 به دلیل مشکلات ناشی از فشار تحریمها یکی از بحرانیترین سالهای صنعت کشور بوده است، اما شرکت ایساکو با هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری، توانست در تمام شاخصهای ارزیابی موفق عمل کند و این موفقیت حتی در شاخص «تامین قطعات» نیز نمود یافت، به نحوی که امتیاز شرکت ایساکو در این حوزه به عدد 90 رسید.
وی در ادامه گفت: این رشد چشمگیر در حالی به عنوان دستاورد اخیر گروه صنعتی ایرانخودرو ثبت شد که به دلیل سختگیرانهتر شدن معیارهای پایش و روند نظارت شرکت بازرسی نسبت به تمام دورههای ارزیابی، افزایش هر صدم امتیاز در حوزههای مختلفی همچون ارزیابی نمایندگیها، ارزیابی فرآیندهای پذیرش تا ترخیص، فرآیند تامین قطعات و سایر حوزهها برای تمام بخشهای شرکت بسیار چالشبرانگیز بود.
حسینی همچنین افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتقاءِ درجه و کیفیت نمایندگیها را یکی از مبناهای ارزیابی قرار داده و اعلام کرده بود در سال 97 حداقل 35% نمایندگیهای شرکتهای خدمات پس از فروش میبایست به رتبه یک ارتقا یابند؛ بر این اساس شرکت ایساکو به شکلی در شبکه خدمات پس از فروش ارتقاء ایجاد کرد که 52% از نمایندگیهای این شرکت یعنی بیش از 350 نمایندگی در سطح کشور، در حال حاضر دارای رتبه یک ارائه خدمات هستند.
وی این موفقیت را دستاورد رهنمودها و حمایتهای مهندس یکهزارع مدیر عامل محترم گروه صنعتی ایرانخودرو و حاصلِ کوشش نمایندگیهای مجاز و همکاران شرکت ایساکو دانست و گفت: بهرهمندی از فاکتورهایی همچون طرح پایش و ارتقا شبکه خدمات با بهرهگیری از سامانه هوش تجاری (BI)، اجرای طرح عارضهیابی از نمایندگیهای غیرممتاز با پذیرش بالا به منظور ارتقا ارائه خدمات، اجرای طرح پیگیری مشتریان (فالوآپ)، پایش و کاهش مدت زمان پذیرش تا ترخیص خودرو؛ نظارت، کنترل و ترخیص خودروهای متوقف در نمایندگیها (بیش از سه روز) و توسعه نمایندگیهای منتخبِ ارائه خدمات خاص و بهبود سطح دسترسی مشتریان به این نمایندگیها، از علل مهم دستیابی به این جایگاه بوده است.
حسینی ادامه داد: پیگیری و عارضهیابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگیها و کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده از دیگر علل رشد شرکت ایساکو در ارزیابیهای مذکور بوده است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با برنامهریزیهای صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش ایرانخودرو که آمیخته به فناوری روز، خلاقیت و نیازمند تلاش و بالندگی همکاران است، بتوانیم کیفیت ارائه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و با توان مضاعفی که حاصل ده سال موفقیت پیاپی است بتوانیم به دستاوردهای بزرگتری در حوزه افزایش رضایت مشتریان دست یابیم.
انتهای پیام/