به گزارش خودروکار، این خودروساز آمریکایی هزاران شکایت درباره گیربکس دوکلاچه پاورشیفت فوکوس و فیستا دریافت کرده، اما برای حل این مشکل از ایجاد تغییرات وسیع در آنها اجتناب ورزیده است.
این گزارش نشان میدهد برخی مشکلات به این دلیل رخ دادهاند که فورد تنها تصمیم گرفته از گیربکس دوکلاچه در مراحل آخر طراحی دو خودروی یاد شده استفاده کند و قبلا چنین گیربکسی را عرضه نکرده بود. مهندسان بهطور مکرر به فورد درباره آماده نبودن این گیربکس هشدار داده بودند اما این برند، خودروها را عرضه کرده درحالی که از مشکلات گیربکس آنها آگاهی داشته است.
اندکی پس از عرضه خودروها، سیل اعتراضات و شکایات بهسوی سازمان امنیت ترافیک بزرگراههای آمریکا روانه شده است. در مارس ۲۰۱۷ شکایت ۹/ ۱ میلیون نفر از مالکان خودروهای فوکوس مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و فیستا مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ که به گیربکس دوکلاچه مجهز بودهاند ثبت شده است.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/