این طرح مفهومی برپایه هوراکان ایوو تولید شده، اما به جهت ویژگیهای آفرود برخی از قابلیتهای شاسیبلند اوروس نیز در آن گنجانده شده است. ارتفاع این مدل از سطح زمین ۱.۹ اینچ افزایش پیدا کرده، همچنین زاویه بین چرخ تا سپر جلو یک درصد و زاویه بین چرخ تا دیفیوزر عقب ۶.۵ درصد افزایش پیدا کرده تا در مسیرهای ناهموار کف خودرو با زمین برخورد نداشته باشد. لامبورگینی در این مدل عرض چرخها را ۱.۲ اینچ افزایش داده و از تیغههای ۲۰ اینچی در آنها بهره برده که به همین دلیل تایرهای مخصوصی باید برای هوراکان استراتو تولید شوند.
در بدنه به صورت ترکیبی از سنگ صیقلی در کنار ورودیهای هوا، کامپوزیتهای پلاستیکی مستحکم در گلگیرها و فیبر کربن استفاده شده، برای تامین نور مناسب، الایدی برروی سپر جلو و سقف هوراکان استراتو قرار داده شده، در داخل کابین، صندلیهای اسپرت پلیمر فیبر کربن، کمربند ایمنی چهار نقطهای، گارد سبک تیتانیومی و پنلهای آلومینیومی در کف خودرو دیده میشود.
اما از نظر فنی در هوراکان استراتو از پیشرانه ۵.۲ لیتری "تنفس طبیعی" با ۱۰ سیلندر با چینش V شکل استفاده شده، مانند هوراکان ایوو، ۶۳۱ اسببخار قدرت تولید میکند. با سیستم پیشرفته لامبورگینی، دیفرانسیل چهار چرخ، فرمان پذیری چهار چرخ، توزیع گشتاور و اصلاح سیستم تعلیق مدیریت میشود، البته لامبورگینی این سیستم را برای رانندگی آفرود به صورت اختصاصی تنظیم کرده که موجب افزایش سرعت، داونفورس و رانندگی چرخهای عقب میشود.
مدیر ارشد فناوری لامبورگینی اعلام کرد:"مدل هوراکان استراتو نشان دهنده تعهد لامبورگینی به شکلگیری طرحهای آینده مانند یک ابرخودرو با ویژگیهای آفرود است، استراتو نشان دهنده قابلیت تطبیقپذیری هوراکان و آمادگی برای آزمونهای بعدی است. "
به نظر میرسد لامبورگینی در حال ورود به تولید پلتفرمهای مختلف و گسترش تنوع خودروهای خود است، هوراکان استراتو میتواند راهی برای ساخت مدلهای مختلف بر پایه یک ابرخودرو و با نام لامبورگینی باشد، پس از تولید اولین مدل شاسیبلند توسط لامبورگینی حال اولین ابرخودرو آفرود توسط این شرکت درحال ساخت است، باید دید در آینده لامبورگینی چه شگفتانههای دیگری برای طرفداران خود خواهد داشت.