به گزارش خودروکار، بازار کامیونهای بزرگ همچنان تحت تاثیر خودروهای فورد است، اما در سالهای اخیر نبرد برای تصاحب مقام دوم بسیار جالب توجه شده است. اگرچه مدتها است شورلت نسبت به Ram برتری دارد، اما فاصله میان این دو شرکت اکنون بسیار کم شده است. حالا خبرگزاریهای اختصاصی خودرو از پیشرفت بیسابقه Ram مینویسند. پیشرفتی که روزی غیرقابل دسترس به نظر میرسید.
بر اساس اخبار منتشر شده، Ram توانست در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۱۲۰۰۲۶ پیکآپ را به فروش برساند و این تعداد توانست از فروش ۱۱۴۳۱۳ دستگاه شرکت شورلت پیشی بگیرد. نتیجه گرفتن سطحی از این آمار کار آسانی است. مطمئنا اولین چیزی که به ذهن هر فردی میرسد این است که مصرف کنندگان Ram 1500 مدل ۲۰۱۹ را به شورلت سیلورادو ۲۰۱۹ ترجیح میدهند. اما این همه داستان نیست.
هر دو این کامیونها برای سال ۲۰۱۹ هستند، اما شرکتهای سازنده آنها تولیدات نسل قبل خود را حفظ کردهاند. مسئلهای که در این جا مطرح میشود این است که استراتژی استفاده شرکتها از خودروهای نسل پیشین خود کاملا متفاوت بوده است.
شورلت به منظور حفظ سهام بازار در حالی که تولید مدل جدید را حفظ کرد، Silverado قدیمی را در کناری نگه داشت. Ram از سوی دیگر، از نسل قبلی ۱۵۰۰ استفاده میکند تا سهم بازار را با استفاده از انگیزههای بالای مشتریان افزایش دهد.
به نظر میرسد که این تاکتیک کارایی داشته است، اما هنوز مشخص نیست که FCA تا چه زمانی میتواند این کار را ادامه دهد چرا که Ram 1500 Classics با تخفیف و به قیمت ۱۸۰۰۰ دلار در تگزاس به فروش میرسد. یک نگاه سریع به وب سایت Ram نشان میدهد که این شرکت هنوز هم در حال تخفیف دادن برای خرید کامیون خود است، زیرا ساکنان میشیگان میتوانند مبلغ ۶۲۵۰ دلار کمک هزینه نقدی برای مدلهای خاصی دریافت کنند.
به نظر نمیرسد شورلت از این قضیه ناراحت شده باشد. نتایج سه ماه اول این شرکت نشان میدهد که نسخه جدید سیلورادو و GMC Sierra ۱۵۰۰ در امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است. اگر Ram بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد، اما اگر هر دو این شرکتها نسخههای دوباره طراحی شده محصولات خود را رونمایی کنند این رقابت جذابتر خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/