به گزارش خبرنگار خودروکار، جمشید حسینی در نشست خبری شرکت نماینده رسمی رنو در ایران با اشاره به اهمیت مشتری مداری، اظهار کرد: مشتری، شریک تجاری محسوب میشود و شرکت با آن در یک رابطه دو طرفه برد-برد قرار دارد.
وی تصریح کرد: نماینده رنو در ایران در ارائه خدمات پس از فروش با استاندارهای جهانی فاصله دارد اما برنامه دو ساله این شرکت بر آن است تا بتوانیم به درجات بالاتری از رضایت مشتری دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت نگین خودرو با بیان اینکه آنالیز رفتار مشتری در تمام سطوح مدیریتی و اجرایی شرکت مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: فرآیندهای تصمیم گیری و اجرایی در شرکت به گونهای طراحی شده که خروجیها در راستای رضایت مشتری است و شرکت به دنبال آن است تا در رقابت با سایر شرکا برای مشتری ارزش افزوده بیشتری رقم زده شود.
وی بیان کرد: برای دستیابی به این مهم، یک رابطه بسیار قوی با شرکت مادر ایجاد شده تا در نهایت برند رنو سهم بیشتری در بازار داشته باشد و طبق آمار تا پایان مهرماه سهم رنو در بازار ایران 12 درصد بوده و این در حالی است که در پایان سال گذشته این میزان 2.5 درصد بوده و باید برای آنالیز دقیق آمار پایان سال 1395 را در نظر گرفت.
حسینی در رابطه با تحویل خودرو از سوی این شرکت مدعی شد، این شرکت خودروها را طبق قرارداد تحویل میدهد و هیچ تاخیری در تحویل خودرو تا به امروز وجود نداشته است و قراردادهای فروش خودرو با توجه به میزان دستگاههای موجود در انبارها و فرآیند شماره گذاری منعقد میشود.
مدیرعامل شرکت نمایندگی رسمی رنو فرانسه در ایران همچنین در رابطه با خدمات پس از فروش گفت: نمایندههای غیرهمسو با سیاستهای شرکت و استانداردهای رنو در دو ماه گذشته مجوز پنج نمایندگی را لغو شده است که تا پایان سالجاری 25 نمایندگی جدید به مجموعه نمایندگیهای این شرکت افزوده خواهد شد.
وی دلیل اصلی لغو مجوز برخی از نمایندگیهای این شرکت را فروش محور بودند و فعال نبودن آنها در ارائه سرویس و خدمات پس از فروش اعلام کرد و گفت: نکته مهم برای شرکت رنو فرانسه شبکه قابل دسترس به خدمات رنو با کلاس جهانی است که در مجموع میتوان گفت، فروش شرط لازم است اما کافی نیست.
نگین سرویس خدمتی متفاوت و جدید برای مشتریان
حسینی نگین سرویس را خدمتی متفاوت از امداد خودرو دانست و بیان کرد: نگین سرویس 15 خودرو در استانهای مختلف دارد و در آن خدمات در چارچوب گارانتی ارائه میشود و این در حالی است که بازدیدهای زمستانی و قبل از عید به ترتیب از 25 آذر و 15 اسفند آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نگین خودرو تصریح کرد: در بحث خدمات پس از فروش توسعه قطعات یدکی در برنامه مناسبی در نظر گرفته شده و در انبارهای خدمات پس از فروش شرکت قطعات تک تک خودروها به میزان نیاز وجود دارد و این در حالی است که هزینه خدمات و قطعات یدکی این شرکت نسبت به دیگر رقبا نرخ کمتری دارد.
وی با بیان اینکه 90 درصد مشتریهای شرکت در پنج تا شش کلانشهر وجود دارد، افزود: تا پایان سال 5 دستگاه خودرو سرویس در محل به مجموعه خدمات پس از فروش شرکت افزوده خواهد شد و از سوی دیگر تا پایان سال تعداد نمایندگیهای شرکت به عدد 50 و در پایان سال 2018 به عدد 70 خواهد رسید که این مورد جزء تعهدات نمایندگی ایرانی به شرکت مادر است.
حسینی در رابطه با خودرو تازه وارد تلیسمان و در راه کلوئوس گفت: خودرو کلوئوس در بهمن ماه سالجاری در محل نمایشگاه خودرو تهران رونمایی و در اوایل سال 96 تحویل داده خواهد شد.
وی یادآور شد: تمام سعی بر آن است تا قیمت این خودرو کمتر از 200 میلیون تومان تعیین شود که البته قیمت خودرو در ایران ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و این در حالی است که شرکت در قیمت گذاری این خودرو آیین نامه حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمایت را به طور کامل رعایت کند.
مدیرعامل شرکت نمایندگی رسمی رنو فرانسه در ایران با بیا اینکه 90 درصد تقاضا در بازار ایران معطوف به خودروهای فول آپشن بوده و برنامه بر آن است تا خودرو به صورت فول آپشن عرضه شود، تاکید کرد: دلیل تأخیر در عرضه کولئوس گفت: عقیده رنو بر آن است تا خودرویی را در اختیار ایران قرار دهد که با کیفیت بنزین و آب و هوای ایران سنخیت کامل داشته باشد.
وی در پاسخ به سؤال خودروکار مبنی بر اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد از بنزین کشور یورو 4 است و با ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس این میزان به 40 درصد میرسد و با توجه به گفته شما خودروهای وارداتی رنو متناسب با کیفیت بنزین ایران است، آیا میتوان نتیجه گرفت که خودروهای وارداتی رنو دارای کیفیت یورو 4 است، گفت: خودروهای وارداتی رنو به بازار ایران دارای یورو 6 است و این خودروهای متناسب برای ایران تولید میشود.
حسینی افزود: در راستای آنکه این خودرو متناسب با شرایط ایران طراحی و تولید شود با تأخیر 9 ماهه در ایران عرضه میشود. و پیش بینی میشود 95 درصد از متقاضیان کولئوس خواهان خودرو فول آپشن باشند.
مدیرعامل شرکت نگین خودرو در رابطه با خودرو تلیسمان با بیان اینکه هزینههای مؤثر بر قیمت خودروهای وارداتی متناسب با حجم موتور بین 100 تا 110 درصد عوارض گمرکی و ... در نظر گرفته میشود، گفت: 95 درصد متقاضیان تلیسمان خواهان خودرو فول آپشن بودند.
وی تاکید کرد: ایران بعد از فرانسه در فروش خودرو تلیسمان رتبه دوم را در جهان از آن خود کرده و ثبت نام 250 دستگاه تلیسمان در 30 دقیقه ابتدایی رکورد تازهای بود و چون موتور تلیسمان در دو خودرو دیگر نیسان مورد استفاده قرار گرفت عرضه آن در ایران کمی دیرتر صورت گرفت.
حسینی با بیان اینکه هزار دستگاه خودرو تلیسمان تا پایان سال عرضه خواهد شد، در رابطه با حباب قیمتی این خودرو، یاداور شد: برای مدیریت حاشیه قیمت تلیسمان هر فرد توانایی ثبت نام یک خودرو داشت و فروش 120 بیست روزه با قیمت قطعی طراحی و راه اندازی شد.
وی در انتها گفت: آموزش، خدمات و قطعات تلیسمان در اختیار متخصصان خدمات پس از فروش قرار گرفته و تا پایان سال 15 نمایندگی استاندارد رنو در ارومیه، کرمانشاه، یزد، بندرعباس، همدان، تبریز، اهواز، کرج، شیراز، اردبیل و 5 نقطه از مازندران ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/