کد خبر: ۲۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل هلدینگ داتیس عنوان کرد

سو استفاده برخی از مسئولان اتحادیه ها برای تخریب شرکت های خوشنام

میلاد علینقی، مدیرعامل هلدینگ داتیس گفت: مسئولان اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو از جایگاه قانونی خود برای تخریب شرکت های خوشنام سواستفاده می کنند.
به گزارش خودروکار، همه چیز از جایی شروع شد که واردات خودروهای خارجی به کشور توسط دولت ممنوع شد و پیش فروش هایی که پیش از اجرای این ممنوعیت توسط شرکت های واردکننده و نمایندگی های شرکت های خودروسازی خارجی انجام شده بود به حالت تعلیق در آمدند.

بخشی از خودروهای وارد شده به کشور در گمرک های کشور خاک می خوردند و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شد و بخشی دیگر نیز به دلیل ممنوعیت های ایجاد شده حتی اجازه ثبت سفارش و واردات پیدا نکردند. میلاد علینقی مدیرعامل هلدینگ داتیس به عنوان یکی از شرکت های بزرگ و فعال در زمینه واردات خودروهای خارجی و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی موجود درکشور با گلایه از برخی ارتباطات ناسالم درفضای کسب و کار خودرویی،‌ از تخلفات مسئولان اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو تهران می گوید و اینکه این افراد با تخریب شرکت های فعال در زمینه واردات خودرو،‌ با استناد به بهانه های واهی و بدون هر گونه پشتوانه حقوقی اقدام به تخریب حیثیت افراد حقیقی و حقوقی فعال در این صنف می کنند.

علینقی با اشاره به شیطنت های صورت گرفته از سوی این اتحادیه صنفی و سو استفاده مدیران آن از جایگاه قانونی خود برای تسویه حساب های شخصی با فعالان بازار خودرو می گوید: عدم شفافیت در فعالیت این اتحادیه باعث شده تا مدیران آن بتوانند به راحتی با آبروی شرکت ها و مدیران آنها بازی کنند و بدون در اختیار داشتن مستندات قانونی اقدام به پلمپ واحد های صنفی خوشنام کنند. این درحالی است که این افراد حاضر به قبول مسئولیت کار خود نیز نیستند و مسئولیت پلمپ را به گردن دولت و سازمان های دولتی همچون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می اندازند.البته جالب اینجاست که سازمان حمایت هرگونه ارتباط با پرونده پلمپ و تخریب وجهه شرکت ها را رد می کند و تمام و کمال آن را از وظایف این اتحادیه می داند.

میلاد علینقی با تاکید بر اینکه در شرایطی که واردات خودروهای وارداتی به کشور ممنوع است چگونه می توان از واردکنندگان و فعالان اقتصادی انتظار داشت تا خودرو به مشتری تحویل دهند عنوان می کند: با تمام این اوصاف نباید از نقش تخریبی برخی مدیران تشکل های صنفی در از بین بردن اعتماد عمومی به بخش خصوصی غافل شد و باید سودهای کلان پشت پرده را از دلایل اصلی این شیطنت ها دانست. وی یادآور شد متاسفانه برخی رسانه های سودجو نیز با همکاری این افراد اقدام به تخریب فضای کسب و کار کرده اند که جا دارد مسئولان قضایی با برخورد بجا و مقتضی با این افراد زمینه چنین رفتارهایی را در کشور از بین ببرند. این کارشناس بازار خودرو،‌چنین رفتارهایی را نوعی اقدام بر علیه آرامش و امنیت ملی دانست که نه تنها کمکی به فضای کسب و کار نمی کند بلکه باعث تشویش اذهان عمومی جامعه و ترس مردم از سرمایه گذاری در بخش خصوصی کشور می شود.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار