کد خبر: ۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دخالت در خودروسازی‌ها از نقاط ضعف دولت است/خصوصی‌سازی خودروسازان باعث رشد این صنعت می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: یکی از ضعف‌هایی که مجلس همیشه آن را مطرح می‌کند دخالت و اعمال مدیریت دولت علی رغم سهم کم آن در خودروسازی‌ها است.
به گزارش خودروکار، ولی ملکی در خصوص احتمال تغییر مدیرعامل خودروسازی سایپا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: فعلا تغییری در مدیریت خودروسازی سایپا صورت نگرفته و ما نیز خبرهایی را شنیده‌ایم و اطلاعی از دلایل تغییر احتمالی مدیرعامل سایپا نداریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ضعف‌هایی که مجلس همیشه آن را مطرح می‌کند دخالت و اعمال مدیریت دولت علی رغم سهم کم آن در خودروسازی‌ها است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت این نظر را دارد که خصوصی سازی صورت بگیرد تا خودروسازی‌ها رشد و تعالی لازم را داشته باشند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر خصوصی‌سازی خودروسازی‌ها همانند خصولتی‌ها نباشد و خودروسازی‌های بزرگ کشور به اهل آن واگذار شوند قطعا شاهد تجربه موفقی می‌شویم، ادامه داد: دولت نباید در خودروسازی‌ها تصدی گری کند بلکه باید هدایت و حمایت لازم را از آنها به عمل آورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان،  خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مخصوصا کشورهای پیشرفته صنعتی مخصوصا در بخش خودرو دولت نقش حمایتی را ایفا می‌کند و دخالتی در مدیرت شرکت‌های بزرگ خودروساز ندارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار