به گزارش خبرنگار خودروکار، علی کیان بر توسعه منابع طبیعی و اجرای عملیات آبخیزداری با استفاده از ظرفیتهای موجود شرکت آزاد راه تهران - شمال تاکید کرد.
وی
گفت: بی تردید این طرح از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور محسوب می شود و
لازم است همه دستگاه ها همکاری کنند و منابع طبیعی نیز همچون گذشته برای
پیشرفت این پروژه و به سرانجام رسیدن آن از هیچ کمکی فروگذاری نمی کند.
کیان
ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته ، از تشکیل کارگروه مشترکی از مسئولان و
کارشناسان منابع طبیعی و شرکت آزاد راه تهران – شمال برای بررسی و رفع
مشکلات پیش روی این پروژه خبرداد.
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران –
شمال هم در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیار زیاد
تاکنون این پروژه 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وعزم و اراده خوبی از سوی
دولت و مسئولان این شرکت برای سرعت بخشیدن و شتاب دهی بیشتر این پروژه وجود
دارد.
وی با اشاره به اینکه کل مسیر آزاد راه تهران – شمال 121
کیلومتر است ، افزود: 23 کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان تهران
قراردارد که امیدواریم بر اساس مصوبه هیئت وزیران اراضی که مورد تعهد
وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
اعتمادی
تصریح کرد: صرفه جوئی های ملی و عمومی شامل سوخت، استهلاک، زمان، تصادفات،
کوتاه شدن مسیرعبوری، کاهش آلودگی ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه
توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای موجود در منطقه
شمال کشور را می توان از جمله مزایای احداث این آزاد راه نام برد.
مدیرعامل
شرکت آزادراه تهران – شمال خاطر نشان کرد: با توجه به توپوگرافی مناطق
مختلف و قابلیتهای موجود برنامه هائی را برای کنترل سیلاب و جلوگیری از
فرسایش خاک در قالب انجام عملیات آبخیزداری داریم.
وی یادآور شد :
تاکنون چندین پروژه آبخیزداری در کنار اجرای پروژه آزاد راه تهران – شمال
به مرحله اجرا درآمده و 800 هکتار از جنگل کاری های تخریب شده درختکاری شده
است.
منبع: میزان
انتهای پیام/