کد خبر: ۱۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
خودروکار بررسی می‌کند؛

حرکت بی‌رمق خودروهایی در جاده بورس + نمودار

در هفته جاری، گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل متوقف بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معامله ۷ گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان نسبتا منفی ۶ گروه‌ها  و توقف گروه سایپا دیزل در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴ هزار و ۴۳۸ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۲۸۱ سهم نزول کرد و حجم از ۸۱ میلیون و ۴۷۸ سهم با کاهش به ۳۳ میلیون و ۱۶۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با رشد ۲.۷۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۲.۹۴ درصدی رسید.
 


*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۷۵۸ سهم در ابتدای هفته به ۷۰۸ سهم کاهش یافت و حجم از ۶ میلیون و ۴۵۴ سهم با رشد به ۷ میلیون و ۹۷۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۱.۰۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۰.۳۴ درصدی رسید.
 


*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۴۷۶ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۷۹۵ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۷ میلیون و ۶۲۳ سهم با رشد به ۳۱ میلیون و ۷۴۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند رشد ۱.۲۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۳.۴۲ درصدی رسید.
 


*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 


*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۳۶۸ سهم در ابتدای هفته یک هزار و ۶۴۰ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۶ میلیون و ۳۵۷ سهم با رشد به ۲۶ میلیون و ۹۳۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت ۰.۲۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به کاهش ۳.۲۲ درصدی رسید.
 


*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۸۴ سهم در ابتدای هفته به ۳۷۳ سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از ۷ میلیون و ۵۰۲ با کاهش به ۴ میلیون و ۷۶۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰۳۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۰.۷۵ درصدی رسید.
 


*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۷۷۴ سهم در ابتدای هفته به ۸۹۰ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۵ میلیون و ۹۵۳ با رشد به ۱۶ میلیون و ۸۱ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۱۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۲.۹۳ درصدی رسید.
 

 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به روند منفی شاخص از ابتدا تا انتهای هفته، گروه خودرویی نیز متناسب با بازار فعالیت خود را ضعیف به پایان رساند.

وی در ادامه افزود: ادامه خبرهای مربوط به گروه خودرویی موجب شد تا هفته جاری همانند هفته گذشته شاهد ایجاد صف فروش برای گروه خودرویی باشیم و به نسبت ارزش سهام در این گروه کاهش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران با توجه به رسیدن ارزش سهام به ارزش اسمی به دنبال خرید یا معاملات سهام در این گروه هستند و این روند قیمتی در گروه خودرویی با توجه به مشکلات عدیده در این گروه موجب شده ارزش سهام زیر قیمت اسمی قرار گیرد و امید برای رشد تنها در صورت انجام توافق با شرکت ها خودرویی تا حدودی محقق خواهد شد.

گزارش خودروکار، حاکی از معامله گروه‌های سایپا،پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل در هفته جاری متوقف بود.


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار