به گزارش خودروکار،سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کرد: ارایه گارانتی و وارانتی خودروی وارداتی اجباری است.
این سازمان در ادامه آورده که یکی از عمدهترین اهداف صدور دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، جلوگیری از ورود خودروی فاقد گارانتی به کشور است، بنابراین انتظار می رود محصولات وارداتی، دارای ضمانت ارایه خدمات پس از فروش تعهد شده توسط شبکه نماینده رسمی باشند.
طبق اطلاعیه سازمان حمایت، در غیر این صورت تلقی این است که خودروی مذکور فاقد اصالت لازم از حیث مواردی نظیر دارا بودن استاندارد یورو 2 به جای یورو 5، کار کرده ، تغییرات غیر استاندارد در سیم کشی خودرو ، عدم تطابق آپشنهای اعلامی با آپشن های واقعی است.
سازمان حمایت در ادامه اطلاعیه خود عنوان کرده که به کلیه خریداران و مصرف کنندگان خودروهای وارداتی که تمایلی به تامین خودرو از طریق شبکه نمایندگان رسمی ندارند، توصیه می شود در هنگام خرید از واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی، حتما" از شرایط خدمات پس از فروش خودرو و همچنین وجود کارت گارانتی خودرو آگاهی و اطمینان حاصل کنند. این سازمان از مشتریان خواسته تا از خرید خودروهای فاقد کارت گارانتی اکیدا خودداری کرده و مراتب شکایت خود را با تلفن 124 در میان بگذارند./انتهای پیام