کد خبر: ۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
خودروکار بررسی کرد؛

کاهش قیمت سهام گروه خودرویی در تالار شیشه ای/ تداوم ابهام در معاملات +نمودار

در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معامله ۷ گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان نسبتا منفی گروه‌ها در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۹۶۲ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۶۱۵ سهم اُفت کرد و حجم از ۳۱ میلیون و ۶۴۵ سهم با کاهش به ۲۸ به میلیون ۳۲۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با رشد ۰.۸۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۱.۹۸ درصدی رسید.

+نمودار

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶۸۵ سهم در ابتدای هفته به ۴۸۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۵ میلیون و ۲۷۴ سهم با اُفت به ۴ میلیون و ۹۱۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۷۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۰.۶۶ درصدی رسید.

+نمودار

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۳۶۷ سهم در ابتدای هفته به ۸۶۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۷ میلیون و ۶۰۳ سهم با اُفت به ۱۴ میلیون و ۵۲۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۶.۸۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۱.۲۹ درصدی رسید. 

+نمودار

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۶۲۹ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۱۴۰ سهم افزایش یافت و حجم از ۱۷ میلیون و ۳۳۲ سهم با رشد به ۳۸ میلیون و ۷۲۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۴.۳ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۴.۲۳ درصدی رسید. 

+نمودار

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۸۸۰ سهم در ابتدای هفته ۸۵۵ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۴ میلیون و ۷۲۵ سهم با افزایش به ۱۶ میلیون و ۳۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با بدون تغییر بوده که این روند در پایان هفته به اُفت ۰.۵۵ درصدی رسید.

+نمودار

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۴۸ سهم در ابتدای هفته به ۲۳۹ سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از ۴ میلیون و ۵۲۹ با کاهش به ۲ میلیون و ۲۲۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۶۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و کاهش به ۰.۵۵ درصدی رسید. 

+نمودار

*ایران خودرو دیزل (خاور )

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۱۵ سهم در ابتدای هفته به ۶۷۷ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۶ میلیون و ۸۴۶ با کاهش به ۱۲ میلیون و ۲۹۴ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۲.۱ درصدی رسید.

+نمودار

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خودروکار بیان کرد: در هفته گذشته خودرویی‌ها با توجه به انتشار گزارش‌های نامناسب مجموعه سایپا، دشوارهای این گروه برای تخصیص ارز دولتی و ابهام در افزایش قیمت محصولات با روند کاهشی در ارزش سهام روبرو بودند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد با توجه به ابهاماتی که در خصوص فروش این شرکت‌ها و افزایش هزینه‌های تولید وجود دارد روند نزولی ارزش سهام گروه خودرویی ادامه داشته باشد.

گزارش خودروکار حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سایپا دیزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار