کد خبر: ۱۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری:

۷۰ درصد کامیون‌داران فعالیت‌ خود را آغاز کردند/ رسیدگی به برخی مشکلات کامیون‌داران زمان‌بر است

امانی گفت: ۷۰ درصد از کامیون‌داران بعد از رسیدگی به اعتراضات آنها فعالیت‌ خود را در شهرهای مختلف آغاز کردند.
به گزارش خودروکار،  امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه ۷۰ درصد از کامیون‌داران فعالیت‌ خود را در شهرهای مختلف آغاز کرده‌اند، گفت: کامیون‌داران بعد از رسیدگی به اعتراضات آنها بیانیه‌ای مبنی بر ادامه فعالیت‌ خود ارائه کردند.

وی ادامه داد: چند روز گذشته نمایندگان کامیون‌داران جلسه‌ ۴ ساعته با ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزیر راه و شهرسازی برگزار کردند و در این جلسه مشکلاتی از جمله کرایه، حمل‌ونقل، بیمه و سهمیه بندی برای تأمین قطعات یدکی آنها بررسی شد.

امانی تأکید کرد: برخی دیگر از مشکلات این کامیون‌داران نیازمند بررسی و کار کارشناسی است که با تشکیل کارگروه ویژه این مشکلات به زودی برطرف می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه ویژه مشکلات کامیون‌داران روز گذشته برگزار شد، گفت: در این جلسه تخلفات توزیع بار در پایانه‌ها، دریافت کمیسیون اضافه، گرانی لاستیک و قطعات دسته‌بندی تا حدودی بررسی شد.

وی افزود: جلسه دوم این کارگروه با حضور نمایندگان کامیون‌داران یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

امانی با بیان اینکه بسیاری از کامیون‌داران خواستار دریافت کرایه بر اساس تن و کیلومتر هستند، گفت: اجرایی شدن این درخواست حداقل سه ماه زمان کارشناسی می‌طلبد و باید پارامترهای مختلفی برای آن در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: راهکاری برای جلوگیری از دریافت کمیسیون اضافی بار طراحی شده است به طوری که با ایجاد سیستم پیامک بعد از ارسال بارنامه و اطلاعات آن میزان کرایه به راننده پیامک می‌شود تا پول اضافه‌ای به شرکت‌ حمل ونقلی پرداخت نکند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: مشکل دیگر کامیون‌داران ارتباط رو در رو راننده با شرکت‌های حمل‌ونقلی بود که سعی کردیم از طریق پرداخت الکترونیکی ارتباط رو در رو و نیز پرداخت مبلغ اضافی برطرف شود.

امانی در پایان گفت: با برطرف شدن مشکل کامیون‌داران، روند جابه‌جایی و حمل‌ونقل بار در شهرهای مختلف روبه رشد است.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار