به گزارش خبرنگار خودروکار، ماسیمو تامبورینی که غالبا به عنوان میکل آنژ همه موتورسازی های دنیا شناخته می شود تا امروز تاثیر به سزایی در پیشبرد این صنعت داشته و نقش گسترده در پس زمینه مدل هایی مانند دوکاتی 916، آگوستا F4 و غیره داشته است. با توجه به فعالیت هایی که در طول تاریخ این موتور ساز ثبت شده خیلی راحت می توان به اهمیت آن پی برد.
ماسیمو تامبورینی در تمام مدت عمر خود مجبور بود بر اساس قوانین و مقررات سختگیرانه در مورد موتورسیکلت ها دست و پنجه نرم کند و طرح های دلخواهش را نمی توانست به سرانجام برساند اما در روزهای پایانی عمرش در سال 2014 به تمام محدودیت های دولتی پشت کرد و در نهایت مدل T12 Massimo را طراحی نمود.
پسر تامبورینی در مورد این مدل گفته است که: پدرم تمام تجریبات خود را برای طراحی این مدل قرار داد و من به عنوان یک فرزند و یک طراح وظیفه داشتم تا این موتورسیکلت را جاودانه کنند. وی نتوانست زندگی کند و تولید این طرح خود را ببیند و حالا من قصد دارم این کار را انجام دهم.
T12 ابتدا به عنوان یک کانسپت در سال 2016 رونمایی شد و دوسال بعد از آن روز قرار شده تا این موتورسیکلت امسال وارد بازار شود. این موتورسیکلت تنها در پیست های مسابقه توانایی عبور و مرور دارد و از یک پیشرانه ب ام و استفاده می نمایند که 230 اسب بخار قدرت تولید می کند.
تمام امکانات و به روزترین ابزارآلات بر روی این موتورسیکلت فیبرکربنی نصب شده است و همچنین اگزوز آن از جنس تیتانیوم بوده و به صورت انحصاری برای این مدل تولید شده است. البته ذکر این نکته واجب است که تولید چنین موتورسیکلت خاصی اصلا ارزان تمام نمی شود و اکنون قیمت آن نزدیک به 1 میلیون دلار تخمین زده شده است.
مترجم خودروکار: محمد امین زمانیمنبع : rideapart.com
انتهای پیام/