کد خبر: ۱۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

شورای شهرباید به توزیع آرم طرح ترافیک خبرنگاران ورود کند

مدیر‌مسئول روزنامه حمایت با انتقاد از شیوه توزیع آرم طرح ترافیک توسط شهرداری تهران گفت: بهترین پیشنهاد را رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به رئیس شورای شهر داده است و شورای شهر باید به این مقوله ورود کند.
به گزارش خودروکار،‌حسام‌الدین برومند  عملکرد شهرداری تهران در توزیع سهمیه آرم طرح ترافیک رسانه‌ها را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: کاهش میزان سهمیه طرح ترافیک رسانه‌ها مورد انتقاد بسیاری از فعالان رسانه‌ای قرار گرفته است که به عقیده من شورای شهر باید به این موضوع ورود کند.

مدیر‌مسئول روزنامه حمایت با تأکید بر اینکه امروز با شرایطی مواجه هستیم که پایتخت، شهردار ندارد و توسط سرپرست اداره می‌شود، گفت: بر این اساس بهتر است در این شرایط، برای رفع چالش ایجاد شده براساس «نامه رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به محسن هاشمی» عمل کنیم و شورای شهر وارد پیگیری این موضوع شود.


وی افزود: شورای شهر تهران حداقل می‌تواند با لحاظ کردن یک رویه معقول و کارشناسی‌شده، سهمیه رسانه‌ها را تعیین کند و دور از تصمیمات احساسی، اقدام به توزیع آرم طرح ترافیک که می‌تواند با توجه به قرارگیری ادارات و سازمانهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی در طرح ترافیک، یکی از ملزومات کار رسانه‌ایها باشد، کند.

برومند با بیان اینکه اگر شورای شهر به این مسئله ورود نکند بر روی کار رسانه‌ها و خروجی آنها تأثیرگذار خواهد بود، عنوان کرد: قطعا خبرنگار نمی‌تواند در اتاقی دربسته بنشیند و اقدام به تهیه خبر و گزارش کند؛ لازمه این حرفه حضور در جامعه است.

وی افزود: شورای شهر اگر ورودی به میزان سهمیه اختصاص یافته به خبرنگاران در مقایسه با دیگر اصناف داشته باشد، متوجه می‌شود میزان سهمیه رسانه‌ها چه اندازه کم است؛ سنجش این موضوع هم کار پیچیده‌ای نیست و با یک فرمول ساده می‌شود این آمار را استخراج کرد.

مدیر‌مسئول روزنامه حمایت بار دیگر با بیان اینکه اگر سهمیه طرح ترافیک رسانه‌‌ها کاهش یابد از میزان حجم گزارشها و کیفیت کار نیز کاسته می‌شود، ابراز کرد: ما در رسانه‌ها با موضوع «تفکیک حوزه‌ها» مواجه هستیم و لذا در شرایطی که سهمیه طرح ترافیک کاهش یابد، مجبور هستیم به یک عده خبرنگار طرح ترافیک برای تردد در سطح شهر و تعامل با سازمانهای زیرمجموعه‌اش ندهیم و این موضوع به کار رسانه‌ای لطمه می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع جزو مسائل حرفه‌ای و شفاف است؛ لذا نمی‌دانم مسئولانی که اقدام به توزیع و کاهش سهمیه رسانه‌ها کرده‌اند با چه دیدگاهی این کار را انجام داده‌اند.

او یادآور شد: با توجه به این مسائل شفاف و روشن، می‌توان فرمول مشخصی برای توزیع آرم طرح ترافیک در نظر گرفت تا چالشهای به وجود آمده را حل کرد.


منبع: تسنیم

انتهای پیام/
 

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار