کد خبر: ۱۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
خودروکار گزارش می‌دهد؛

کسب پنج ستاره توسط نیسان لیف در تست تصادفات یورو NCAP

مدل جدید لیف اولین خودرویی است که توسط یورو NCAP و پروتکل های جدید سختگیرانه آن آزمایش شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نتیجه تست های انجام شده به شرح زیر است:

*امتیاز 93 درصدی برای ایمنی سرنشینان بزرگسال
*امتیاز 86 درصدی برای ایمنی سرنشینان خردسال
*امتیاز 71 درصدی برای ایمنی عابرین پیاده
*امتیاز 71 درصدی برای کمک ایمنی



این که لیف به صورت اتوماتیک و برای جلوگیری از تصادفات، از ترمز اضطراری استفاده می‌کند، باعث آرامش خاطر سرنشینان می‌شود.

گرت دانسمور، مدیر بخش خودروهای الکتریکی نیسان در اروپا، گفت:" لیف اولین خودرویی است که که با پروتکل جدید 2018 یورو NCAP تست می‌شود. پروتکل 2018 در طول آزمایشات، موقعیت های مختلفی با سناریو های مختلف برای تصادفات، مثل برخورد با خودرو های دیگر، برخورد با عابران پیاده یا حتی تعداد رو به رشد دوچرخه سواران، را ارائه می‌دهد. در این تست ها لیف توانست امتیاز 93 درصدی برای امنیت بزرگسالان و امتیازی 86 درصدی برای امنیت خردسالان کسب کند. این امتیاز ها از طریق تعدادی تست و آزمایش بدست می‌آید که سناریو های آن ها مانند حوادث حقیقی است.



کسب پنج ستاره توسط لیف جدید نشان دهنده سیستم کمک راننده پیشرفته موجود در خودرو است. تکنولوژی هایی مانند دوربین و رادار فوایدی از جمله تشخیص عابر پیاده را دراختیار راننده قرار می‎دهند. سیستم ProPILOT نیسان لیف برای رانندگی ایمن تر و با اعتماد به نفس بیشتر طراحی شده است."



او گفت:" نتیجه تست ها یورو NCAP چیزی را ثابت می‌کند که برای مدت ها می‌دانستیم. آن که نیسان لیف استاندارد های ایمنی فوق العاده ای دارد و یک پایه گذاری اساسی در زمینه خودرو های الکتریکی محسوب می‌شود. این نشان می‌دهد که مشتریان ما می‌توانند به راحتی به هوش مصنوعی نیسان اعتماد کنند. ما در حال تغییر روش های رانندگی و زندگی هستیم."


مترجم خودروکار: پرستو مهدی قلیخان
منبع: Insideevs

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار