کد خبر: ۱۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
گزارش خودروکار از نمایشگاه خودرو پکن (9)؛

نمایشگاهی به وسعت حضور تمام برندهای مطرح خودرویی/ در نمایشگاه خودرو پکن چه می گذرد؟

نمایشگاه خودرو چین در شهر پکن از امروز برای عموم گشایش خواهد یافت، نمایشگاهی که می تواند محل بسیار مناسبی برای نمایش و خودنمایی انواع برندهای خودرویی باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کشور چین را می توان محل بسیار مناسبی برای برگزاری نمایشگاه های خودرویی دانست، کشوری با جمعیت 1.5 میلیاردی که از بازار فروش بسیار گسترده ای در زمینه خودرو برخوردار است و می تواند برای اکثر خودروسازان بازار فروش مناسبی باشد. نمایشگاه خودرو چین امسال در شهر پکن و برای چهاردهمین دوره و در محلی با وسعت 220 هزار مترمکعب برگزار خواهد شد. در روزهای 25 و 26 آوریل خبرنگاران به صورت اختصاصی از نمایشگاه بازدید کردند و اخبار مختلفی از رونمایی خودروها در این نمایشگاه منتشر شد. تاریخ گشایش نمایشگاه خودرو پکن برای عموم نیز از روز 29 آوریل الی 4 ماه می خواهد بود.


با توجه به این که از روز مخصوص بازدید خبرنگاران گذشته است، می توان نگاهی به آمار و ارقام خودروها و شرکت کنندگان در این نمایشگاه داشته باشیم. در نمایشگاه پکن 2018 تعداد یک هزار و 22 دستگاه خودرو به نمایش گذاشت و 14 کشور در این نمایشگاه مشارکت داشتند همچنین نزدیک به یک هزار و 200 شرکت کننده در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. با توجه به این که نمایشگاه های خودرویی محل مناسبی برای نمایش توانمندی های شرکت های خودروساز است، نمونه های مفهومی مختلفی نیز به نمایش گذاشته می شود و در نمایشگاه پکن نیز تعداد 64 خودرو مفهومی رونمایی شد. 


با توجه به سیاست جدید کشور چین و اکثر کشورهای دیگر تمرکز بسیاری از خودروسازان به سمت خودروهای الکتریکی و یا هایبرید رفته است بنابراین انتظار می رود با ورود به این نمایشگاه با چنین خودروهایی به وفور مواجه شوید. هر چند که بازار خودروهای الکتریکی و یا هایبرید در حال گسترش است اما همچنان خودروهای با پیشرانه احتراق داخلی نیز طرفداران زیادی دارد و شاهد حضور برندهای مشهور خودرویی در این زمینه نیز در نمایشگاه پکن خواهیم بود. در نمایشگاه خودرو پکن تعداد 174 دستگاه خودرو الکتریکی و هایبرید حضور داشت که از این تعداد 124 دستگاه از آن ها ساخت کشور چین است. 


با توجه به این که بخش قطعات و لوازم یدکی نیز از بخش های جدا نشدنی صنعت خودروسازی به شمار می رود، همانطور که انتظار می رفت فضای قابل توجهی به وسعت 70 متر مربع در این نمایشگاه برای بخش لوازم و قطعات خودرویی تعلق گرفت.

نمایشگاه های خودرویی را می توان یکی از فرصت های مناسب برای اعلام حضور خودروسازان دانست، حضور اکثر برندهای خودروسازی در این نمایشگاه نیز نشان از اهمیت بالای این رویداد دارد و می تواند تاثیر گسترده ای در فروش محصولات خودروسازان داشته باشد. نمایشگاه خودرو چین عموما یکسال در میان در دو شهر شانگهای و پکن برگزار می شود که شانگهای از لحاظ وسعت نمایشگاهی گسترده تر است اما امسال نوبت میزبانی پایتخت نشینان چین از خودروسازان بزرگ جهان بود.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار