کد خبر: ۱۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
خودروکار گزارش می دهد؛

وداع ب ام و با موتورسیکلت های سری R Nine T

شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و از پایان تولید محصولات خانواده «سری R Nine T» خبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و آلمان در تصمیم عجیب از عدم تمایل خود برای تداوم تولید مدل های سری R Nine T، که از محصولات گذشته نگر (retro style) ب ام و به شمار می روند، خبر داده است. در تاریخچه ب ام و تا به امروز پنج محصول گذشته نگر به چشم می خورد که تلفیقی از امکانات مدرن و طراحی کلاسیک هستند و در محصولات سری مذکور این مشخصه به خوبی قابل رؤیت هست.

سری R Nine T در سال 2014 میلادی از سوی ب ام و معرفی و به بازار عرضه شد تا یک کلاس موتورسیکلت خاص نیز به خانواده محصولات دو چرخ ب ام و اضافه شود. حال اما تنها با گذشت 4 سال از زمان ورود موتورهای گذشته نگر ب ام و به بازار، این کمپانی از انصراف خود از تولید سری R Nine T سخن به میان آورده است.



کارشناسان مهم ترین دلایل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ب ام و را در دو مورد می دانند؛ یکی روی کار آمدن مدل  کانسپت R5 Hommage که پس از آن استقبال از موتورسیکلت های سبک bobber در بین علاقه مندان به موتورسیکلت زیاد شد و این سبک موتورسیکلت به تنها می تواند جایگزینی بر محصولات گذشته نگر ب ام و باشد. دلیل دیگر را نیز تقلید اکثر شرکت ها از این کلاس که رفع انحصار از ب ام و را در پی داشته است می دانند. نمونه بارز آن نیز شرکت موتورسیکت سازی امریکایی « Roland Sands » است که محصولی کاملا شبیه به کانسپت اولیه ب ام و  R Nine T را معرفی کرده است.





بدین ترتیب به نظر می رسد که شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و قصد دارد فقط  تمرکز خود را بر روی موتورسیکلت‎های سبک bobber  بگذارد و پس از مدت بسیار اندک از زمان ورود محصولات R Nine T، خط بطلانی بر تداوم تولید این محصولات کشیده است.






مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:‌motorcular.com
انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار