کد خبر: ۱۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛

«مرسدس بنز» با ارزش‌ترین برند تجاری جهان شد

تحقیقات یک شرکت معتبر مشخص کرد که مرسدس بنز با پشت سر گذاشتن رقبا تبدیل به معتبرترین برند خودروسازی در جهان شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس گزارش شرکت "Brand Finance" انگلستان، شرکت مرسدس بنز با پشت سر گذاشتن «تویوتا» و رقیب دیرینه‌اش «ب ام و» توانست عنوان با ارزش‌ترین برند خودروسازی را در دنیا به دست آورد.

این شرکت می‌گوید که مرسدس بنز با رشد سود 24 درصدی در سال گذشته، توانست ارزش برند خود را به رقمی معادل 43 میلیارد و 900 میلیون دلار برساند. تویوتا با افت 6 درصدی، ارزشش به 43 میلیارد و 700 میلیون دلار کاهش یافت که به گفته این شرکت یکی از دلایل آن به خاطر موقعیت ضعیف این خودرساز در کشور چین است. خریداران چینی تمایل چندانی به خودروهای ژاپنی نشان ندادند اما در عوض به خرید خودروهای لوکس روی آوردند.

همچنین خودروسازان چینی مانند هاوال، جیلی، BYD و فوتون در لیست ارزشمندترین برند‌های خودرسازی امسال قرار دارند و همانطور که می‌دانیم، چندی پیش جیلی 10 درصد از سهام شرکت دایملر را خریداری کرد و پیش‌بینی می‌شود که این امر موجب افزایش ارزش 6 میلیارد دلاری این برند شود.

این در حالی است که سال گذشته شرکت استون مارتین انگلیسی، با رشد خیره کننده 268 درصدی ارزشمندترین برند دنیا شد و امسال هم با ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون دلار در این لیست جای دارد. این شرکت بهترین میزان رشد را طی شش سال گذشته در سال 2016 برای خود ثبت کرد و از جایگاه 77 به جایگاه 24 در میان برند‌ها صعود کرد.

شرکت فورد هم در میان برندهای آمریکایی بیشترین ارزش را دارد و در لیست شرکت Brand Finance، در جایگاه هشتم قرار دارد. این در حالی است که فورد در سال گذشته در جایگاه ششم قرار داشت و امسال به دلیل افت ارزش برند از 22 میلیارد و 400 میلیون دلار به 17 میلیارد و 200 میلیون دلار به جایگاه هشتم سقوط کرد.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Authority
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار