تلیسمان از زمان مطرح شدن خبر واردات آن به کشور، نیامده به یکی از برترین خودروهای بازار کشور تبدیل شد که موفقیت خود را مدیون چند ویژگی بارز ظاهری و باطنی است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، از ابتدای زمانی که که خبرنگاران ایرانی برای آشنایی با دو محصول وارداتی جدید رنو برای بازار کشور راهی پاریس شدند تا به امروز، هنوز هم بسیاری از نشریات تخصصی نام آن را «تالیسمن» خطاب می کنند که کاملا خلاف آن چیزی است که مدیران ارشد رنو برای برندینگ آن تلاش کردند.
تَلیسمان، به پیشرانه 4 سیلندر 1618 سی سی توربو TCe پیشرفته رنو به قدرت 160 اسب بخار و کشتاور 260 نیوتون.متر مجهز است که این توان درخور توجه را از طریق گیربکس 7 سرعت دو کلاچ به چرخ های جلو منتقل می کند و با توجه به وزن 1.4 تنی خودرو شتاب قابل توجه 7.7 ثاینه ای را به همراه دارد و همه این ها در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.
نمای ظاهری و داخلی خودرو کاملا منحصر به برند و منطبق بر زبان طراحی جدید رنو است که ظاهر کلی خانواده بزرگ این برند را شکل می دهد. از این رو تلیسمان از هر نظر در بازار کشور منحصر به فرد جلوه می کند.
از ویژگی های متنوعی که در تلیسمان نهفته است می توان به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی Euro NCAP، سیستم مولتی مدیا چند منظوره تمام لمسی به اندازه 8.7 اینچ، سیستم مولتی سنس، نشانگر شیشه جلو (HUD )، سیستم پارک اتوماتیک، هشدار دهنده نقطه کور، سیستم کمکی فرمان برقی و سنسور پیش گیری از برخورد اشاره کرد.
آخرین بخشنامه فروش نگین خودرو، نماینده محصولات وارداتی رنو در ایران، برای خودرو تلیسمان رقم 265میلیون تومان را نشان می داد اما این عدد امروزه در بازار آزاد بین 220 تا 270 میلیون تومان در نوسان است. این خودرو در حال حاضر تنها تحت شرایط اقساطی به فروش می رسد.