وی درباره علت تعویق این قراداد، تصریح کرد: ما به عنوان شریک طرف ایرانی، نتوانستیم در قرارداد رنو به تعهداتمان عمل کنیم، چرا که متعهد بودیم سایت "بن رو" را در اختیار بگذاریم.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا موضوع در اختیار گذاشتن سایت "بن رو" عملیاتی شده است یا خیر؟ بیان کرد: این مسئله تقریبا تمام شده است.
هرچند که به نظر می رسید طبق گفته مسئولان، قرارداد ایدرو و رنو در اوایل سال جاری نهایی شود اما در نهایت ۱۶ مردادماه امسال قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران با مسئولان شرکت خودروسازی رنو در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید که سهم سرمایهگذاری ایرانی ها در این قرارداد ۲۰ و میزان سرمایهگذاری در فاز اول ۶۶۰ میلیون یورو و در قالب تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تعیین شد.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد داشت به واسطه برداشتن "بنرو"
در ازای طلبش از سایپا، سهم و آورده خود در قرارداد با رنو را از این مسیر
تامین کند. این در حالی است که رفته رفته سایپاییها نشان دادند حاضر به از
دست دادن سایت "بن رو" نیستند و این سایت را در اختیار ایدرو و رنو قرار
نخواهند داد تا جایی که معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از
احتمال زیاد تغییر سایت "بنرو" سایپا خبر داد و اعلام کرد که سهام این
سایت به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و آن ها تا به امروز شرایط را
برای در اختیار گذاشتن شرکت برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان
گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) مناسب ندیده اند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/