وی در خصوص قیمت تصریح کرد: درباره قیمت هم کاملا برعکس است، یعنی نه تنها قیمت افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش نیز یافته است. برای افرادی که پیش از این برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودرویشان را کنترل نکنند، این قیمت حدود چهار الی چهار و نیم برابر افزایش پیدا میکند.
او با بیان اینکه خودروهای سهمیهای و دولتی در حال حاضر به صورت رایگان وارد میشوند یا آنکه باید تا هشت هزار تومان برای ورود به طرح پرداخت کنند، افزود: اما در شرایط جدید بسته به میزان تردد در دوران اوج یا غیراوج ترافیک و همچنین میزان آلایندگی خودروها قیمت ورود به طرح تا ۳۶ هزار تومان افزایش مییابد، لذا در کل میتوان گفت، برای دولتیها و سهمیهایها با افزایش و برای مردم عادی با کاهش قیمت روبهرو هستیم.
پیرحسینلو ادامه داد: در حال حاضر مردم عادی برای خرید روزانه باید ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند، ولی در طرح جدید به فرض آنکه در صبح یا عصر تردد کنند و معاینه فنی هم نداشته باشند، قیمت حداکثر ۳۶ هزار تومان خواهد بود. دغدغه اول ما در شهرداری این بود که قیمت برای دولتیها و مردم عادی هیچ تفاوتی نکند. در حقیقت اصل طرح ترافیک جدید برابر بودن شرایط برای همه افراد است. اینکه نظام عادلانهتر بوده و رانت و تبعیض وجود نداشته باشد.
مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال یک نظام عادلانه است، افزود: در مذاکرات و بحثهایی که شهرداری با پلیس و سایر نهادهای ذیربط انجام داد این امر همواره خط قرمز شهرداری بود و از این خط قرمز عدول نشده و نخواهد شد. نحوه پرداخت و محاسبه قیمت٬ فرمولها و متغیرها باید برای همه برابر باشد، این چیزی نیست که تغییر کرده باشد یا در آینده بخواهد تغییر کند، اما اینکه هر کس چطور اجازه ورود بگیرد، سقف چطور کنترل شود نسبتها چطور تقسیم شوند همه مواردی است که در بخشهای کارشناسی کار تعیین میشود.
او در خصوص زمان ارائه طرح در شورای شهر افزود: اکنون در مرحله نهایی
تصویب طرح در شورا هستیم، کمیسیونهای مربوطه نظراتشان را دادهاند و نکات
اصلاحی بعضا خوبی وجود دارد. فضای عمومی شورا نسبت به طرح مثبت بوده و طرح
روز یکشنبه در دستور کار شورا قرار میگیرد و اگر نوبت به طرح رسید، بررسی
آن آغاز خواهد شد.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/