کد خبر: ۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

معرفی کامل چری آریزو 5+ تصاویر و مشخصات

چری آریزو 5 ،در سال 2015 معرفی و تولید آن در سال 2016 آغاز شد که ابتدا در کشور شیلی عرضه گردید سپس به ایران، روسیه، مصر و برزیل نیز ورود پیدا کرد.

به گزارش خودروکار ، کمپانی چری در سال ۱۹۹۹ تاسیس و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. تولیدات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی و به صورت محدودی هم در روسیه عرضه می شوند. در حال حاضر در کشور محصولات چری در دو کلاس کراس اوور و سدان شهری با نام های تیگو و آریزو حضور دارند که ما قصد داریم تا به بررسی آریزو 5، سدان شهری کوچک بپردازیم.

آریزو 5 ،در سال 2015 و در نمایشگاه گوانگژو معرفی شد ؛ تولید این خودرو در سال 2016 آغاز و ابتدا در کشور شیلی عرضه گردید سپس به ایران، روسیه، مصر و برزیل نیز ورود پیدا کرد.


 طراحی خارجی آریزو 5

اکثر طراحی تولیدات این کشور خصوصا صنعت خودروسازی آن عمدتا به تقلید دیگر خودروهای صاحب نام نظیر بی ام و و مرسدس بنز بوده اما با نگاهی به نمای جلوی آریزو 5 متوجه نقض این روش از سوی خودروسازان چینی می شویم . طراحی چراغ های جلو گویای حرکتی هم سو با دیگر خودروهای هم دوره خود بوده که با یک جلو پنجره نسبتا بزرگ  با یک خط افقی نقره ای رنگ لوگوی این کمپانی را در میان آن قرار داده است و به طور کلی در این قسمت شاهد طراحی خطوط تیزی بر روی بدنه و زاویه‌های تند قطعات متخلف، بر منحنی‌ها و گوشه‌های مدور هستیم.

در نمای جانبی آریزو 5 شاهد یک خط که از انتهای چراغ عقب و دقیقا در امتداد دستگیره‌ها تا لبه‌ی گلگیر جلو کشیده شده هستیم . علاوه بر آن خط دیگری در پایین درها موازی با این خط به چشم می خورد.

طراحی طرفین خودرو به گونه ای بوده که اندازه پنجره های جلو و عقب به یک اندازه جلوه کرده و نمای خودروهای فست بک را به آریزو 5 بخشیده است.

از دیگر نکات طراحی بدنه این خودرو باید به رینگ‌های ۱۶ اینچ و آینه بغل‌های راهنمادار اشاره کرد که نیمی از آن هم‌رنگ بدنه و نیمی دیگر، پلاستیک سیاه رنگ است.

 اصالت در طراحی بدنه این خودرو در قسمت عقب به پایان می رسد که آریزو را به سونوتا شبیه کرده است، اما این تقلید هماهنگی خوبی با طراحی نمای جلو و جانبی دارد .کاپوت عقب با اضافه شدن لبه‌ای شبیه به دیفیوزر طراحی شده که برای قشر جوان امری فریبنده بوده همچنین به منظور القای حس یک خودرو اسپرت چراغ‌های عقب، با خطوط تیزی در لبه‌ها شکل گرفته و  باعث بوجود آمدن یک چهره با ابهت برای این سدان جمع و جور چینی شده است.

ابعاد این خودرو شامل طول ۴۵۷۲ میلی‌متر با عرض ۱۸۲۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۲ میلی‌متر بوده و فاصله محورهای آن ۲۶۷۰ است.

طراحی داخلی آریزو 5

طراحی کنسول وسط این خودرو یاد آور کابین خودروهای هیوندای است که مجاری تهویه هوای مطبوع آن در اطراف نمایشگر  قرار می گیرند و به همین سبب مجاری تهویه مطبوع، با حالتی کشیده و پرانتزی، پیرامون نمایشگر ۷ اینچی قرار گرفته‌اند کلیدهای مربوط به سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، روی سطحی شیبدار ارائه ‌شده اند.

فرمان خودرو در مدل فول‌آپشن، مانند دیگر قسمت های کابین از جنس پلاستیک نبوده و شبیه جنس چرم طراحی شده و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و برقراری تماس تلفنی در طرفین فرمان آریزو 5 ارائه شده است .

نوع طراحی صندلی های این خودرو از ارگونومی مطلوبی برخوردار است و سرنشینان را راضی نگه خواهد داشت. همچنین در قسمت بین صندلی‌ها جالیوانی پلاستیکی و محفظه‌ی وسط همراه با استراحتگاه بازو از جنس پوشش صندلی‌ها در نظر گرفته شده بخش قابل توجهی از قسمت های داخلی درها از پلاستیک بوده و از پارچه و چرم استفاده نشده است.

این سدان چینی فضای مناسبی برای سر سرنشینانی که قد 180 سانتی دارند نداشته اما فضای پای افراد را دچار مشکل نخواهند کرد فضای صندوق بار آریزو 5، ۴۳۰ لیتر است.

 مشخصات فنی آریزو 5

آریزو 5 با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۶ اسب بخار ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر ۳۸۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌شود. این خودرو در حالت پایه با جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته در زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با گیربکس اتوماتیک CVT، این عدد به ۱۵ ثانیه می رسد.

آریزو 5 در بخش ترمز و کنترل و پایداری به سیستم های ABS – EBA – سیستم ضد لغزش TCS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP – سیستم کمکی HHC تجهیز شده و در بخش ایمنی داخلی از کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی و پرده ای (برای مدل فول) برخوردار بوده از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به سیستم نمایش میزاد باد لاستیک های TPMS – استارت بدون کلید – سیستم ورود بدون کلید – 4 شیشه بالابر برقی – تنظیم برقی آینه ها – کروز کنترل – سانروف – روکش چرمی صندلی ها – سنسور عقب – چراغ های LED – وضعیت رانندگی ECO اشاره کرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار